Gå til innhold

Kjønnsvorter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De dukket opp da jeg ble gravid... Ikke hatt de før.... Og jeg hater de!

Jeg gruer meg skikkelig til fødselen pga disse! Jeg har ca 7 uker igjen til termin og jeg gruer meg for hver dag som går. Hver gang jeg er hos jordmor tenker jeg å fortelle henne om disse men så svikter motet.

Tror dere det er sånn at når jeg kommer til fødeavdelinga så kommenterer de disse? For om de gjør det tror jeg at jeg kommer til å miste all motivasjon.... Føler meg så skitten og ekkel. Og det er mange av dem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt det, men tror det kan behandles. Ta kontakt med legen din.

Skrevet

Det kan ikke behandles når man er gravid :-( Har lett etter noe naturmiddel mot det men det finnes visst ikke :-(

Skrevet

Æsj.... Skjønner at jeg må prate med jordmor når jeg skal dit neste uke...

Skrevet

Andre som har slike vorter?

Skrevet

Ja, det synes jeg du skal gjøre. Du er nok ikke den første, og det går nok bra skal du se.

Skrevet

tror ikke det er kjønnsvorter, men har hele livet vært plaget med slike som dukker opp ved store blodårer.

nå som jeg er gravid har de eksplodert i antall. så får små tupper sprettende opp her og der som jeg røsker av.

tror det er tre jeg har oppdaget fra navlen og ned, resten sitter på halsen (over pulsåren) og under armene. har slitt med det hele livet så har ikke tenkt noe særlig over det

Skrevet

Føler meg så skitten... Og jeg gruer meg til å snakke med jordmor om det. Og jeg gruer meg til å vise dem på føden....

Skrevet

Hei kjære deg! Det er vanlig at kjønnsvorter blusser opp under graviditet/evt. at du har hatt viruset, men først får utbrudd under graviditeten. Dette er noe jordmødre ofte ser under fødsel så det er absolutt ingen grunn til bekymring. Tror nok ikke de kommenterer dette på fødeavdelingen så sant du ikke tar det opp selv. Risikoen for at barnet blir smittet under fødselen er svært liten. Forstår at du synes dette er ubehagelig, men håper du klarer å ikke tenke så mye på det. Lykke til med fødselen og fokuser heller på gleden ved barnet som kommer. :) Hilsen sykepleier.

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar. Skulle ønske jeg klarte som du skriver å ikke tenke så mye på det. Men det er liksom sånn at det overskygger alt annet i graviditeten. Og tanken på at barnet kan bli smittet er jo helt forferdelig...

Skrevet

Hei igjen. Jeg glemte å skrive at du allikevel må få vortene undersøkt før fødselen. Kanskje like greit å få det gjort så raskt som mulig så er det overstått. :) Huff, absolutt ikke greit at du går og har det slik, men håper en samtale og undersøkelse hos legen vil gjøre at du ikke ser like mørkt på det.

Skrevet

Jeg trodde man fikk KS hvis man har et utbrudd ved fødsel?

Selv fikk jeg mitt livs første utbrudd 3 mnd etter fødsel (aldri hatt noe slikt tidligere, og fikk jo helt sjokk)... Endte med at de skulle svis bort siden jeg fullammet. Joda, det gikk fint det- hadde det ikke vært for at ei uke etter "bortsviingen" så kom de tilbake!! Jæææævla dritt :(

Skrevet

Nei, det er i svært sjeldne, alvorlige tilfeller keisersnitt blir vurdert ved utbrudd.

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. KS blir bare vurdert i svært alvorlige tilfeller, dvs. ved veldig kraftige utbrudd.

Skrevet

Jeg var plaget med dette i mange mange år.. prøvde alt. Pensling osv osv. Tilslutt begynte jeg å ta Solaray antioksidanter som fåes fra helsekost. Etter 1,5 mnd datt kjønnsvortene av av seg selv!!

Går jo ann og prøve. Er hvertfall ikke skadelig.

Skrevet

Hva betegnes som svært kraftige utbrudd? Jeg føler at jeg har maange! Jeg har ca 20 stk o forskjellige størrelser. Er det fastlegen som skal undersøke disse før fødsel eller lege ved sykehus?

Skrevet

Heisann :) Jeg vil bare si at jeg var i akkurat samme situasjon nå under graviditeten. Jeg fikk også utbrudd etter eg ble gravid og kvidde meg som en hund til fødselen!!!Undersøkte litt (da jeg bare skal ha min mor med på fødselen og ville ikke at hun skulle vite noe, som du sier følte jeg meg skitten og ekkel)

Til min store glede så merket jeg at når jeg hadde ca8-9 uker igjen til termin begynte de å forsvinne litt etter litt, og i dag (5 uker igjen til termin) så har eg INGEN igjen :D :D :D Og jeg hadde mangen og en like stor som halve neglen på lillefingeren :( Men som sagt er de borte nå, helt av seg selv :) Håper dine også forsvinner og hvis de ikke gjør det så er de bare å spre beina og skvise ungen ut, hvis de kommenterer så får de bare gjøre det :) De er som tidligere nevnt av andre her vant med det og bryr seg ikke :) Bare vi som tenker på det....

Lykke til ;)

Skrevet

Ååå så heldig du er! Skulle ønske det skjedde meg og, men det gjør det nok ikke. MÅ snakke med jordmor neste uke når jeg har time der, det gruer jeg meg veldig til. Så må jeg vel undersøkes da, og det gruer jeg meg enda mere til! Og så fødselen da... Herregud....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...