Gå til innhold

Noen eksperter på små barn og omgangsyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 14 mnd har fått omgangssyken og er veldig veldig slapp.

Kom akkurat fra legen, men det er jo som det alltid pleier å være at jeg kommer på spørsmålene når jeg kommer hjem. Fikk beskjed om å blande eplejuice og farris, det skal prøves når hun våkner.

Hvordan er deres barn når de er syke?

Får dere i de noe mat? Hvis ja, hva er en suksess?

Lar dere de sove i sengen eller har dere de sovende på dere?

Og hvor mye sover de ca når de er på det verste?

Lar dere de sove eller vekker dere de hvis de har sovet lenge for å sjekke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har tilgang til blåbærsuppe, så gi henne det, og tørr loff kan også hjelpe. Jeg lar mine bare sove når de er syke, men titter til dem titt og ofte. Det viktigste er at de drikker.

Ikke gi noe som helst av melkeprodukter.

Skrevet

det er ikke noen fare hvis de ikke spiser på noen dager, bare de får i seg væske, så ikke mas om mat, heller lure i henne drikke. kan være bittelitt av gangen, ofte. feks i sprøyte hvis hun synes det er morsomt. Saftis er også væske. Blåbærsaft er også bra.

Ellers pleier jeg å gi potetskruer, det er noe i de som binder væske i kroppen, og de får i seg litt salt.

At de er slappe er ganske vanlig, men hvis hun er FOR slapp så kan hun ha fått i seg for lite væske, vær veldig obs på det. Har hun våte bleier?

Hvis ikke så kontakt lege med en gang.

Kan være farlig for sånne små å bli uttørket.

Når hun er så liten hadde jeg sovet sammen med henne om natta, feks på en madrass inne på rommet hennes.

På dagtid hadde jeg sjekket henne innimellom.

God bedring til jenta di!

Skrevet

Når barnet har omgangssyke er det viktigste at det får i seg væske, mat er ikke viktig og hvis barnet ikke er interessert så kan det fint klare seg uten mat noen dager så lenge det får i seg væske. Å blande eplemost og farris er bra, blåbærsaft og blåbærbiola skal også være bra :) Gi saft, siden blodsukkeret gjerne blir lavt på de små når de ikke får i seg mat på en stund.

God bedring :)

Skrevet

Vi fikk sprøyte hos legen som vi skulle bruke hvis hun ikke ville drikke selv og hun skal sove sammen med meg i senga på natten mens far sover på sofaen. Hun har allerede kastet opp over hele meg så ser for meg at jeg også blir syk, da kan far spares :D

Syns bare det er så fælt å se de ha det så ubehagelig uten å kunne gjøre noe mot det!

HI

Skrevet

Er det vanlig at de får litt feber samtidig? HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...