trippeltopp Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Er så innmari plaget med kvalme og hodepine som kommer og går... I dag har jeg sett meg nødt til å bli i sengen, fordi jeg sov dårlig i natt pga intens kvalme, og våknet med den bakfylla-hodepinen i dag.. Baaah... Er dette vanlig eller bør jeg få det sjekket hos lege? Har en følelse av at kroppen bare forsøker å si ifra om at jeg må roe ned tempoet..har vært temmelig hektisk i det siste.
NostraStoria Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Snakket med legen min om dette i går, siden jeg har dager med hodepine og/eller kvalme. Han sa at det var helt normalt og ikke noe å tenke på. Sitter selv her med skallebank.....uuugh. Har du prøvd å legge deg til å sove litt? Kan jo være som du sier at kroppen gir beskjed om at du må roe ned tempoet.
www.sovehjerte.no Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 åh, jeg satt akkurat å søkte rundt om det samme. Jeg har hatt en intens hodepine siden i går kveld og som ikke vil slutte. Ser at mange sier det er på grunn av hormonene selv om jeg umiddelbart tenkte svangerskapsforgiftning... Det er nok kroppen som gir deg beskjed hvis du har hatt det hektisk:) Jeg drikker vann og skal ut å få masse frisk luft i dag i håp om at det skal fungere. Kvalmen er ikke så ille som hodepinen hos meg, men det henger nok sammen.. Hvis ikke jeg blir bedre i løpet av dagen så tar jeg en tlf til føden (verken lege el jordmor har tid til meg før ut i neste uke) og spør om de kan sjekke urinen og blodtrykket.. bare sånn for sikkerhetsskyld. baaaah jah, ikke moro!
<harmoni> Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 ville kontaktet lege/jm.. kan være begynnelse på sv.forgiftning..
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Enig med A&J, kontakt jm. Jeg har hatt en del kvalme selv i det siste. Eller denne gangen har jeg vel stremgt tatt vært kvalm hele sv.skapet, men forrige gang kom kvalmen i akutte kvalmebyger på slutten. Men hodepine har jeg ikke hatt noe av. Syns det er greit å ta en tlf for mye enn en for lite til de som faktisk er der for å hjelpe oss. Så ring!
trippeltopp Skrevet 28. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2011 Takk for svar Jeg skal uansett til legen med pjokk i morgen, og tar med meg en urinprøve da så jeg får den sjekket sånn for sikkerhetsskyld. Har sovet i timesvis i dag, men hodepinen slipper ikke taket.. Meeen nå kan jeg jo ha sovet for lenge Husker også jeg var plaget med hodepine i innspurten av første svangerskap, men da var jeg ikke plaget med kvalme... Så greit å sjekke det for sikkerhets skyld, slik noen av dere sier
<harmoni> Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 fikk du skjekket urinen i dag? håper alt er bra med deg og at formen er bedre!
www.sovehjerte.no Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Jeg fikk sjekket meg for svangerskapsforgiftning i dag og den var heldigvis negativ. Men fikk veldig streng beskjed fra legen om at jeg MÅTTE ringe når jeg hadde slike ubehag for det kunne være skikkelig alvorlig... Nå blir det også oppfølgingstimer på grunn av dette, men synes det er bra at legen tar det såpass alvorlig... Så vet dere det !
trippeltopp Skrevet 29. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2011 Hei igjen. I går krevde jeg massasje fra mannen (med avslappende oljer), deretter tok jeg meg en god, varm dusj og til slutt drakk jeg en stor kopp sove-te og sørget for å komme meg til sengs tidlig.. (selv om mini selvsagt kom tuslende opp i sengen min i natt og krevde sin plass, så sov jeg faktisk godt) og da jeg våknet i dag var hodepinen endelig borte etter å ha plaget meg i det som kjennes som evigheter.. Fantastisk! Men skulle som nevnt uansett til legen, så fikk levert en urinprøve. Har ikke hørt noe så regner med den var ok. Hun sjekket ihvertfall blodtrykket, og det var fint
<harmoni> Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 så bra at han tar det alvorlig.. jeg hadde selv sv.forgiftning og ble forløst i uke 30 pga dette.. heldigvis ble det oppdaget i tide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå