Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Kjenner en Tenåring som aldri har likt seg på skolen før enn dette året. (vg) og etter noen stygge episoder med gutter før, (seksuelt misbruk av en større person når hun var 6) Så er hun veldig hard mot gutta, og i tilegg veldig svak. De kan gjøre (nesten) absolutt hva de vil med hun, uten at hun sier nei.. Det er veldig dumt men slik er hun. Og om hun sier nei, så hører de ikke. De bare syns det er artig. Så idag drev ene gutten og tvingte henne til å ligge nede i asfalten mens han tok på henne.. Inn under tskjorten og var på tur under trusen.. Men før han fikk det til, klappa hun til han.. Han prøvde seg igjen og derfor tok hun skikkelig fart og spente han på et ømt sted. lærerene veit om dette, og har nå pratet til guttene og jenta.. (Må vel også legge til at de egentlig er kjempe greie mot hun ellers, men skal være litt småtøffe, siden den ene gutten som gjorde dette mot hun, liker henne.) Men så var det igjen et episode senere idag, der han SKULLE ha henne med til helsesøster, etter som jeg kjenner henne så hater hun helsesøstere etter noe "sjokk" i 6 klasse.. Men nei, han tok ikke hensyn og nærmest bærte henne til kontoret til helsesøster.. Hva gjør man? Om det ikke blir slutt på?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Og spørsmålet i overskriften ble helt feil.. men håper noen leser lell. Hi.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Syns det var rett av henne og sparke jeg
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Ikke lett å finne ut hva man skal gjøre i en sånn situasjon..Men om det skjer igjen, får nesten det blir flere møter med læreren. 23:54, igjen.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Jeg skjønner ikke helt. Du snakker altså om en jente som går på videregående skole, og som oppplevde i dag at en gutt tvang henne på bakken og klådde på henne og respekterte ikke at hun mislikte dette. Ting går altså så langt at hun må to ganger fysisk forsvare seg for å unngå å bli tatt på intime deler av kroppen. Og lærerene bare snakket med dem og lot denne gutten fortsette skoledagen? Ingen foreldre ble kontaktet? Var det ikke så alvorlig liksom at han tvang seg på henne fordi han ellers er grei og at han liker henne? Jenta derimot blir tvunget til helsesøster mot hennes vilje etter alt hun har opplevd denne dagen. Om denne jenta var min datter hadde f*** meg troppet opp på rektors kontor og krevd at de umiddelbart gjennomgikk rutinene sine på SEKSUELLE OVERGEP i skolegården! Hadde også forventa en unnskyldning fra læreren som tvang jenta til helsesøster. Antar at jenta vil at dette bare skal bli glemt, og jeg hadde nok fulgt mye av det hun ville, men om det ikke var en faktor, hadde jeg faktisk anmeldt gutten.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 Ja. Idag hadde han drevet og lugget henne, sperret henne inn i heisen og når hun har sagt han skal gi seg, bare ler han det bort.. Da hadde det toppet for henne.. han prøvde også å tvinge i henne mat, etter oppførselen hans mistet hun matlysten.. Da hadde 2 lærere pratet til han og sagt at han skulle gi seg. Idag kom jenta på gråten til meg, og har fått fri i morgen. Ingen foreldre ble kontaktet nei.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 Dette er jo helt klart overgrep! Seksuelle overgrep og mobbing/trakasering på høyt nivå! Om ikke rektor gjør noe, ville jeg kontaktet politiet. Denne typen grovheter blir faktisk tatt seriøst (heldigvis). Men jenta stakkars bør få føle at hun skal få være i fred uansett hvor hun er!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 Ja, problemet er at jenta ikke sier ifra til lærera..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #10 Skrevet 28. april 2011 Men ho kommer jo til deg? Da må du hjelpe og støtte henne så hun tør å si ifra! Dette kommer til å ødelegge henne totalt...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #11 Skrevet 28. april 2011 Jeg støtter henne, og sier ifra at hun må si ifra, men hun mener det ikke vil bli tatt på alvor.. Nesten så jeg vurderer å møte opp på rektorskontor selv.
Gjest ->>- Skrevet 28. april 2011 #12 Skrevet 28. april 2011 Dersom din fremstilling er korrekt: -Anmeld gutten til politiet -Be om besøksforbud/kontaktforbud for gutten -Send klage til skolens overordnede organ på måten skolen håndterte saken -Sett jenta i kontakt med egnet helsepersonell
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #13 Skrevet 28. april 2011 Men hvordan blir det da de går i samme klasse?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #14 Skrevet 28. april 2011 Vel, nå har du jo bare hørt dette fra jenta.. Og det er ikke noe slags overgrep her.. Slapp av.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #16 Skrevet 28. april 2011 Så man skal bare la det fare og la det gå lengere?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #18 Skrevet 29. april 2011 på videregående?? Her tok slik tullete adferd slutt i løpet av første året på u skolen. Da guttene synes det var gøy å klå litt på jentene. Helt ærlig så hadde jeg gått ned til rektors kontor og spurt hva svarte f. dem driver med. Om han driver en barnehage eller vg og hvorfor han tolererer slik oppførsel uten å komme til bunns i hva som har skjedd. Dessuten, siden vi snakker om drittunger skal de behandles som det. Ring foreldrene. Fortell akkurat hvilken type oppførsel de har mot jenter. Nei det har ikke skjedd noen overgrep, det er det samme "hvor snille de er til vanlig", det er helt uakseptabel oppførsel fra 16-18 år gamle gutter. Barneskoleopplegg.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #19 Skrevet 29. april 2011 Bra gjort av jenta da. Ros oppførsel, men forklar at vold aldri er løsning med mindre noen gjør noe fysisk mot deg og ikke tar nei for et nei.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #20 Skrevet 29. april 2011 Hadde anmeldt fyren, gitt ham og vennene en wake up call! Straffeloven § 200 Den som foretar seksuell handling med noen som ikke samtykker til det, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år. Så hadde jeg møtt opp på rektors kontor, og jeg hadde nok ikke vært særlig blid.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #21 Skrevet 29. april 2011 Om denne fyren gjør slikt mot ei jente han liker i full offentlighet, hva i all verden finner han da på hvis ei jente sier nei til å ligge med ham på første date? Tvinger henne ned og skal ha viljen sin likevel???
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #22 Skrevet 29. april 2011 Godt spørsmål.. Ikke lenge siden jenta var hos han gutten som var så "innpåsliten" der hadde hun vært to dager før hun valgte å reise hjem. Da hun kom hjem hadde han spørt om "forholdforespørsel" på facebook, pga at han hadde ligget og holdt henne nede i sengen, mens han hadde kysset henne, mot hennes vilje. Veit det ikke er noe slags skoleproblem.. Men det kan jo også gå lengere om ingen setter enn stopper for dette. hi.. Må jo også legge til at jeg hører jo bare hennes versjon, gutten gjør vel dette bare fordi han skal være "morsom"..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #24 Skrevet 6. mai 2011 Ingen forandringer. Eller, det har vært slik de siste daga også.. Idag stakk hun fra skolen og kom tilbake ved skoleslutt for å hente sakene.. Da hadde lærerne forstått alvoret.. Ihvertfall idag. Lurer på hvordan det vil bli over helgen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå