Gå til innhold

Omgitt av dumme mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å være omgitt av dumme og middels intelligente mennesker hvor enn jeg snur meg. Det gjør meg utrolig frustert at jeg har fått til alt jeg har prøvd meg på hele mitt liv, ser så godt som alltid løsninger på problemer og konsekvenser av ulike handlinger leeenge før alle andre. Det er faktisk utrolig slitsomt. Er man dum, lever man i en deilig rosa tåke av uvitenhet og null selvinnsikt...Alle misliker hun som alltid har rett, hun som får alt til, og ialle fall hun som til slutt med bestemt stemme sier: Skjønner dere ingenting????

Jeg synes jeg kan gjøre det aller meste andre gjør bedre enn dem.. Folk som driver butikk, jobber i butikk, sykepleiere, leger, barnehageansatte, postbudene, avisreportere....nesten alle jeg møter på min vei. En sjelden gang møter jeg på noen som gjør en skikkelig jobb, og da er jeg alltid første mann til å gratulere og vise at jeg setter pris på jobben de har gjort, men det er dessverre ikke så ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å sniffe bensin. Så er du plutselig omgitt av smarte mennesker. Problem solved. :D

Skrevet

Hahaha... Jeg lurer på hva folk sier om deg når du går? :D Du er sikkert en GLEDE å være sammen med - Solstråle! ;)

Skrevet

Jeg vet hva du mener men jeg kan trøste deg med at det blir bedre. Etter hvert som jeg blir eldre har venner og fammilie vennet seg til at jeg kan mye. I stredenfor å ergre seg over det kommer de heller å søker råd om de merkligste ting. Det er morsomt. I tillegg har jeg lært at selv om jeg kan og forstår mye er det masse jeg ikke kan og at ofte klarer man ikke å gjennomføre alt selv om man vet at det ville være det smarteste.

Skrevet

Hm, det var noe kjent i den beskrivelsen der, men det gjelder gudskjelov ikke alle mennesker for meg, mange i familien og på jobben som er oppegående. Men enig i at det er en del som later til å ikke klare å forstå konsekvensene av ting de gjør, eller forstå hvordan andre rundt dem oppfatter dem, eller hvordan deres væremåte generelt og oppførsel i den eller den situasjonen er farget av deres følelser og tanker. Det trenger ikke være folk med spesielle problemer eller noe, bare vanlige folk, som ikke har selvinnsikt nok til å innse hvorfor de reagerer på den eller den måten.

Skrevet

Hehe, ett veldig bra trolleinnlegg:-)

Skrevet

Så deilig å se at det er flere som vet hva jeg mener! (22:59)

Du er heldig som føler det går bedre med årene, og at du har familie som forstår deg. Mine søsken er dessverre mye eldre enn meg, og man jeg må ikke tro at jeg kan mer enn dem. Da jeg gikk på skolen kunne ikke lærerne helt skjønne at jeg kom fra samme sted som mine søsken siden vi var så ulike. (Som voksen har jeg forstått hva de mente..)

Jeg føler det blir verre og verre med årene for jeg lærer meg jo bare mer og mer, og er nå så gammel at jeg på en måte befinner meg mentalt med de som styrer og bestemmer i samfunnet på en måte.

Tror at jeg en dag kommer til å sprekke og si hvordan jeg føler det, men da vet jeg jo at folk synes jeg er ufordragelig...jeg skjønner jo det alt for godt.

Skrevet

At noen faktisk tok dette innlegget seriøst er helt ufattelig. HI

Skrevet

Jeg kommer fra en liten by, så føler rett og slett at det er manko på folk som gjør en jobb på en så god måte at jeg får respekt for dem...

I tillegg er det slitsomt å alltid få til alt, for folk flest liker ikke slike mennesker.

Hver eneste dag irriterer jeg meg over at jeg kunne gjort det og det mye bedre selv, og hvorfor gjør de ikke heller slik og slik, for det er jo innlysende at det er mye lurere... BLIR SPRØ, og har ingen jeg kan snakke om dette med...

Skrevet

Hvorfor skulle ikke dette innlegget taes seriøst? Hvilke innlegg liker du best av dem som er her inne nå?

Skrevet

Det om hun som hadde ligget med læreren sin under kateteret på rektors kontor, og lurte på hvordan man får treflis ut av baken når man ikke har hjelp eller kan si det til noen.

Skrevet

Kjenner meg igjen i innlegget ditt HI, og jeg tuller ikke. Idioter hele gjengen der ute.

Skrevet

Vet du hva jeg tror problemet ditt egentlig består av? Du mangler evne til å se situasjoner fra andres ståsted. Greit at du helt sikkert kan og vet mye, får til alt du prøver på, ser konsekvenser osv. Det er bare det at du ser andre menneskers handlinger fra der du står. Fra der de står, kan utsikten være helt annerledes, og de kan ha helt andre beveggrunner for de valgene de tar. Ja, noen er åpenbart "dumme". Det er bare å se på luksusfellen en kveld, så får man bekreftet det, men folk flest er både smarte og dyktige, men kanskje på helt andre områder enn deg.

Når du ser noen gjøre en jobb, og tenker at "dette kunne jeg gjort bedre enn deg", så kunne du sikkert det i mange tilfeller, men disse menneskene sitter også inne med mye kunnskap og erfaringer, samt styres av regelverk og rutiner, som du ikke har, og som gjør at de handler annerledes enn du ville ha gjort. Det betyr ikke at du kan mere enn dem eller er bedre. Det betyr bare at du mangler dybdeforståelse for den jobben mange gjør. Jeg stiller også korrekte diagnoser i House, men det betyr ikke at jeg kan mere enn fastlegen min...

Når det gjelder det at du får til alt...det er i grunnen ganske enkelt, for det består i å kun prøve seg på ting man antar er innenfor rekkevidde. Prøv på noe som er helt annerledes enn alt annet du før har gjort, så kanskje du får en opplevelse av å "ikke få til". Det kan være en nyttig erfaring for deg.

Her er et velment tips fra meg, for jeg kunne nok ha skrevet et innlegg omtrent som ditt, for mange år siden: Øv deg på å måle andre verdier hos menneskene rundt deg enn smart - dum. De fortjener bedre, og det gjør du også. Da vil du kanskje få opplevelsen av at " Nei, hun er ikke så smart når det gjelder sammenhenger i samfunnet, men fytti så god hun er med blomster og planter. Henne kan jeg lære noe av!"

Du vil også slippe å tro at alle dømmer deg kun utfra intelligens, slik du beskriver, og vil slippe mange frustrasjoner.

Skrevet

Du vet at det finnes en rekke diagnoser som kan forklare problemet ditt?

Mennesker som er så overbevist om at de er så mye smartere enn alle andre, at alt de sier og mener er riktig og det smarteste, kan katalogiseres under flere psykiatriske diagnoser.

Søk hjelp!

Hilsen en kanskje litt over middels smart sykepleier - OMG!!

Skrevet

jeg skjønner deg sååå godt! Enkelte folk er så dumme at jeg blir skikkelig irritert på dem altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...