Gå til innhold

Forbanna møkkakjøkken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt hus med et solid eikekjøkken fra slutten av nitti-tallet. Hadde tenkt å male det, men nå sier alle at det ikke vil bli pent, og at det er galskap å male et kjøkken som er i heltre.

Men det er jo ikke noe fint!

Å kjøpe nytt er ikke et alternativ etter å ha kjøpt hus til 5 mill...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. jeg hadde nok malt. hvor lenge skal dere bo der? om det er "livet ut" så hadde jeg i alle fall gjort det. verdien for dere ved å male er mye høyere enn iritasjonen ved å la være. vet ikke heller om det trekker så veldig opp med umalt trekjøkken i disse dager? vil man ha det da? Min mor malte kjøkkenet sitt her for noen år siden. eller, hun lakket det. laget seg en enkel "lakkboks" i garasjen, hadde fullt verneutstyr og lakksprøyte. ser helt profft ut!

Skrevet

Takk for svar! Ja, skal bo der i uoverskuelig fremtid. Tenker å bytte ut kjøkkenet om 5-10 år. Har tenkt på å lakke det, men det blir vanskelig siden det er innlistet i alle krinker og kroker.

Skrevet

Du kan jo undersøke om noen driver med lakkering i nærheten. Har hørt om billakkerere som har lakkert kjøkken :) Eller så kan du jo bytte frontene..

Svigermor malte kjøkkenet med kost og det er veldig fint...men det tok laaang tid.

Skrevet

Hadde helt klart malt!

Skrevet

Hvis du først har kjøpt hus til 5 mill så blir et nytt kjøkken for småpenger å regne.

Vi vurderte det samme da vi kjøpte hus, hadde også heltre eikekjøkken. Vi byttet ut til Ikeakjøkken, 50.000 inkl. alle hvitevarer. I tillegg solgte vi det gamle eikekjøkkenet for 7000 så totalt sett ble det ikke veldig dyrt å skifte kjøkkenet.

Å sende bort det gamle kjøkkenet til lakkering vil neppe bli særlig mye billigere.

Skrevet

Mal det! Hvis du ikke liker det som det er kommer du ikke til å trives. Men det er en drittjobb, jeg ville fått en proff til å gjøre jobben. Kanskje dere til og med slipper å bytte det ut etter 5-10 år...

Skrevet

Vi hadde også en sånn kjøkkeninnredning. Eik og heltre.. Fra 1996 om jeg ikke husker helt feil...

Jeg hadde ett stort ønske om hvit innredning, men vi har ikke planer om å bytte den sånn med det første, så jeg dro ut på en malerforretning og spurte etter tips for å få det penest mullig og hvilke pensler / ruller vi skulle bruke for å få en fin overflate.. Pusset den lett noen plasser ("proffene" mente att det var unødvendig, så lenge der ikke var ett tjukt lag med lakk på) , vasket med rødsprit, malte ett strøk med heftgrunning og 2 strøk med lady interiør oljemaling (halvblank tror jeg)....:) Har virkelig ikke angret på det...:D

Det ble ett helt annet kjøkken...:)

Det er ganske mye arbeid, men jeg hadde garantert malt det....;)

Skrevet

Vi malte vårt! Har aldri angret et sekund!

Brukte maling beregnet for gulv faktisk - slitesterkt. Lånte litt pensler og ruller av naboen som er maler. Han var imponert over resultatet til og med. Tre stykker i sving, brukte 4 sene) kvelder på jobben - relativt mange skap... Så syntes egentlig det gikk kjapt og greit :)

Skrevet

Det at andre mener at rent tre er flott å se på får være opp til dem. Hvis du maler det så blir det garantert bedre, for det verste jeg ser er det! Sørg for at det dekker ordentlig og at det ikke skinner gjennom med kvisthull eller noe slik så blir det så bra atte :-)

Skrevet

Hva med å lasere det for å få det lysere, men uten å "gjemme" trestrukturen? Hvitlasert tre er kjempefint...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...