Gå til innhold

Ang søknad om permisjon


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal føde i juli, og skal levere inn søknaden min nå.

Mannen min får da 12 uker og totalt blir det 48 uker permisjon med 100% dekningsgrad, ikke sant?

 

Det jeg lurer på er om jeg kan ha perm først (48 minus12 uker), så ulønnet perm i 3 mnd før han har sin fedrekvoten i 3 mnd?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han trenger ikke ta ut permisjonen sin rett etter deg, så det er sikkert ikke noe problem.. men han skal vel ha to uker etter fødselen og ti uker etter deg?

Skrevet

Takk for svar!

Han får ikke to uker med lønn i forbindelse med fødsel, bare 3 dager med lønn fra arbeidsgiver.

Pappapermen er 12 uker, og den tar vi til slutt:)

Skrevet

Husk for all del på å søke om å utsette pappapermen, dersom den ikke skal i direkte tilknytning til din permisjon. Dette er viktig, ellers kan dere risikere å miste den.

 

Dere får det garantert innvilget, men det MÅ søkes.

Skrevet

Takk for tipset, det er jo ganske vesentlig at ikke disse ukene blir borte!

Skrevet

Det blir kun 47 uker med 100% dekningsgrad! I tillegg må du nok søke om de 46 som er gjeldende nå, og så blir den ekstra uka lagt til om du føder etter 1.juli. Det blir lagt til en uke med de nye reglene, samt at du som mor mister en.

 

Gjør deg og oppmerksom at du ved å ta 3mnd ulønnet permisjon mister alle trygderettigheter og rettigheter ved sykepenger. De blir tjent opp igjen først når du har vært i jobb i 4 uker etter en ulønnet permisjon. Ved kronisk sykdom eller ulykker, i de 4 mnd dette blir gjeldende, kan dette bli ekstremt dyrt.

Skrevet

Ah, sitter med akkurat det samme! Pokkers papirmølje!!! Måtte sluppet hele greia! Vi har to barn fra før av, og det har aldri vært mer avansert enn nå! :P

Skrevet

Jeg vet! Dette er min 3. og jeg skulle tro at jeg kunne dette nå. Den gang ei, jeg føler meg om mulig helt på jordet denne gangen...

Jeg er klar over at jeg mister sykepengerettighetene en periode, og får krysse fingre for at jeg ikke blir syk mens det er aktuelt.

 

Skrevet

Tror du kan søke etter de nye reglene nå, selv om de ikke trer i kraft før 1. juli. Jeg gjorde det sist i hvertfall, det var i 2009, og da ble det jo også nye regler.

Uansett hva du gjør, det kommer et brev til pappan samtidig som du får brev om at din perm er innvilget, der står det hva pappa må gjøre.

Jeg skal også ha noe ulønnet perm, og hun på nav understreket viktigheten av at pappa MÅ søke utsettelse før mors perm er over.

Skrevet

Men nå har jeg sittet med det (pokkers) skjemaet i dag, og det står ikke skrevet en eneste plass, heller ikke i veiledningen, at pappapermen blir utvidet. Men ikke vet jeg...

 

 

Men uansett, for noe dritt!!! Skal de ikke gjøre noe på NAV, liksom??

Dette er også min tredjemann, men hjelpes meg for et styr;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...