Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 jeg kan ikke huske jeg satt på noen pute da jeg ble såpass stor. kan ikke huske jeg satt i sete i allefall, men var jo da ganske liten... men jeg kan huske at jeg lå imellom setene til mamma og pappa da vi var ute å kjørte lastebil. da hadde jeg en skumgummi-madrass som jeg lå på, som pappa hadde laget ett hull i så girspaken kom opp... og samboeren min satt på kne på gulvet med armene og hodet oppe i setet til bilen, mens han sov... og hans far kjørte da ambulansen... skal ikke langt tilbake for å se hvor uansvarlige man var, godt man er litt mer oppyst nå
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Sikring??? Det var ikke bilbelter i baksetene, unødvendigt det!!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Født i 1975 og satt i bilstol til jeg var rundt 5 år. Da begynte jeg med pute i bil.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Jeg husker vi kjørte Trondheim-Gardermoen på natta for å rekke et fly som gikk neste morgen.. Jeg lå i baksetet og lillesøster i bagasjerommet.. (stasjonsvogn). dette var på midten av 80-tallet.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Ble ikke sikkra. Lå ofte i bagasjerommet.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Da var du jaggu heldig. Vi måtte henge etter bilen i komser. Ikke hadde vi hjelm heller
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 Hadde lange bilferier hver sommer og var aldri i bilbelte:) Er født i 75.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #9 Skrevet 27. april 2011 Født i 82. Vi hadde ikke bil, men kan huske at fra 4 år satt jeg hvertfall på sittepute i besteforeldrenes bil. Husker også at jeg rundt samme alder satt på med noen helt bak i bilen. En stasjonsvogn med sånn bagasjerom som passer perfekt for hunder. Der satt jeg. Usikret....
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #10 Skrevet 27. april 2011 Når jeg var baby lå jeg i bag, en soft bag i baksete. Vi satt med bilens egne setebelter, etter at det ble påbudt at bilene skulle ha. Vi hadde også en bobil utpå 80 og 90 tallet, der lå vi oppi hemsen, en slik hems over styrehuset på bilen, og så ut. Der kunne vi ligge fem i bilen, og det var fint når vi skulle på ferie, og hadde venner med.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #12 Skrevet 27. april 2011 Jeg er født i 84. Kan ikke huske noe sete eller pute. Brukte aldri seler. Når vi dro på langtur hade vi med madrass, dyner og puter som vi hadde i bagasjerommet på bilen. (Hadde volvo stasjonsvogn)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #13 Skrevet 27. april 2011 Jeg er født i 81, og jeg husker ei fryktelig hard bilpute som gjorde vondt i rompa. Ellers hadde jeg alltid bilsete på så lenge jeg var våken og satt, men pleide ofte å ligge i baksetet også, og da trengte man jo ikke belte det var tider det...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #14 Skrevet 27. april 2011 Født 1976. Jeg hadde bilstol og var sikret meg 5 punkts-sele. Satt som klistret i sete husker jeg. Pappa kjørte rally, så han var ekstremt opptatt av sikring i bil.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #15 Skrevet 27. april 2011 Kan ikke huske noen bilstol, men jeg satte vist i en har jeg blitt fortalt. Men husker godt at jeg satt på pute i mange år. Husker også at vi på noen langturer la ned baksetet og lå i baksetet/bagasjerommet. Mamma og pappa ble nok klar over faren ved dette etterhvert, for fikk ikke lov da jeg spurte om dette da jeg var litt større.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #16 Skrevet 27. april 2011 Faren min hadde også installert 5 punkts sele i baksetet. Den brukte jeg til jeg var 12 år Var griseflaut å ha med venner i bilen, siden de også måtte bruke dette, mens man ikke trengte mer enn vanlig setebelte i deres biler. Født i 77
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #17 Skrevet 27. april 2011 Født i 77.. lå i bærebag i baksetet da jeg var baby. Hadde bilstol etterpå, men vet ikke hvor lenge jeg brukte den. Sikkert til lillesøster som er 2 år yngre måtte ha den. Etter det ingen sikring, det var ikke seler i baksetet.
mozell Skrevet 27. april 2011 #18 Skrevet 27. april 2011 Jeg er født i 1982, og kan huske en bilpute fra 5-6 års alder (husker ikke hvor lenge jeg brukte den da). Og så måtte alle ha bilbelte på. Da jeg var baby var det ikke mye sikring gitt, kun en "kjørebag" de la meg oppi og så satt mamma med meg i baksetet.
Gjest Tale30 Skrevet 27. april 2011 #19 Skrevet 27. april 2011 Jeg, født 1977, satt på et fancy sete med ratt. Jeg var festet til setet, men setet var ikke festet i bilsetet. Faren min drar frem den historien i ethvert godt lag, om hvordan jeg ville ha forvandlet meg til en katapult ved den minste bråbrems.. noe flaks skal man jo ha..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #20 Skrevet 27. april 2011 Jeg lå i bagvogn med sånn sikkerhetsnett til jeg var for stor for bagen.. Så satt jeg i ett barnesete. Ett ordentlig ett. Når jeg vokste utra det, sånn 3år, så satt jeg rett på bilsetet. Var vel sikret etter forskriftene frem til stolen var for liten. Dette var da 87-90.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #21 Skrevet 27. april 2011 Jeg satt så klart løst i baksetet. Er født i 1970, og barnesikring i bil visste INGEN noenting om. Det fantes ikke bilbelter i baksetet, heller..... Både jeg og min søster hadde det slik, men min bror(som er født på 80-tallet) satt i sete.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #22 Skrevet 27. april 2011 Er født i 87, og jeg brukte softbag baki når jeg var baby og sete/pute etterpå det (tror jeg:p)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #23 Skrevet 27. april 2011 Født i 80, og hørt at jeg lå i bagen som baby med sikkerhetsnett over. Etter den har jeg sett av bilder et sete, som ser ut til å ha hatt egne seler. Før jeg i barnehagealder, 3++, hadde den klassiske puta, men med rygg på, som da brukte bilens sele. Jeg husker veldig godt jeg satt med selen under armen, fordi den ellers gnagde i halsen. Ellers bygde alltid pappa "seng" til meg for lange ferieturer, det vil si at jeg hadde beina strukket ut, og dyne og pute i baksetet, og kunne ligge sidelengs hehe. Ikke akkurat samme sikkerhetskrav som vi har nå nei. Men føler uansett at foreldrene mine sikret meg så godt de kunne for den tiden jeg vokste opp i.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #24 Skrevet 27. april 2011 Er født i 1973 og tror faktisk ikke det var sikkerhetsbelter i baksetet. Vi satt, lå, satt på knærne og så ut bakvinduet. Jepp, litt forskjellig.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. april 2011 #25 Skrevet 27. april 2011 Jeg er født i 85 og min mor fortalte meg at du de skulle hjem fra sykehuset med meg da jeg blei født, lå jeg å slang i vognbagen i baksetet, uten noen form for sikring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå