Gå til innhold

Til alle dere joggere! Hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil begynne å jogge - selv om jeg HATER det! Det er jo den enkleste formen for trening, du går ut døren hjemme og løper av gårde. Men hva gjør dere for å motivere dere? Hvilken musikk hører dere på? Hvordan legger dere opp joggingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner med litt intervaller, går først i 5 minutter, jogger i ca 4 min, går 4 min og fortsetter med det minst 4 ganger. Alt etter det er bonus. Jogger best uten musikk.... Men det viktigste for meg er at jeg ikke har altfor mye bakke, så jeg varierer veldig hvor jeg løper, sånn at jeg ikke skal bli lei. Kjører heller 5 minutter for å finne en bedre løpeplass enn rett utfor døren, der det bare er oppover... Etter hvert som det går lettere, bli joggingen lenger og gåingen kortere..

Jogger ALDRI på asfalt!!

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å jogge igjen. Har ikke gjort det på 20 år pga knær. De er litt kranglete enda, men hvis jeg bare løper oppoverbakkene og bare i skogen, går det bra. Det blir på en måte som intervalltrening.

Jeg håper at jeg på sikt kan begynne å løpe bortover og deretter nedover også. MEN kneet bestemmer.

Skrevet

Jeg hører mest på lydbøker. Det liker jeg bedre enn musikk.

Ellers er det viktig med gode sko og en refleksvest om du løper når det er mørkt. Alt annet av utstyr er mindre viktig.

Dette er et veldig godt treningsprogram for å komme i gang:

http://loplabbet.no/nybegynnerprogram

Det kan godt hende du føler det ikke er slitsomt nok til å begynne med, men det er lurt å følge det likevel for å ungå overbelastninger og skader. Det er i hvertfallurt å komme seg ut tre ganger i uka. Da får man god fremgang.

Noe som også er lurt er å alliere seg med en veninne elleren annen en gang i uka. Det er mye lettere å komme seg ut når det er noen som venter. Desuten er det en veldig fin måte å være sossial på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...