Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Min jente på 2 år og 4 mnd snart sliter masse med mareritt om natten. Ligger mye og gråter på rommet sitt om natten, kan plutselig rope noe høyt i søvne.. Hun sover ALDRI en hel natt igjennom! Er det noe jeg kan gjøre for at hun skal sove bedre? Har blitt en vond sirkel der hun må sove i min seng, sånn at jeg slipper å gå inn på rommet hennes tusen ganger ila en natt..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Uff, det høres slitsomt ut...-og kjent.. Hvordan ser hverdagen ut til jenta di? Har hun startet i barnehage? Selv om hun kan oppleves som trygg i barnehagen, er det mange inntrykk som skal sorteres og fordøyes... Hva ser hun på tv? Jeg opplevde at min guttunge fikk mareritt om natta, av en tegneserie på NRK super jeg hadde tenkt var helt harmløs.. Hvordan avsluttes dagen? Lurt å trappe ned aktiviteten. Kanskje avslutte med et bad eller litt babymassasje? (Ikke alltid like lett å få til, men...) Hvordan er familliesituasjonen ellers? Har hun søsken? Tenkt igjennom om det har vært noen store forandringer i jenta sitt liv den siste tiden, kanskje er det noe her?. Ellers er det jo vanlig at barn kan ha mye drømmer og også mareritt om natta men ikke over tid, tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå