Gå til innhold

noen som har barn meg allergi?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 2,5 år som er veldig tett om natten, og vi har begynnt å lure på om det kan være allergi inn i bilde. Noen som kan si meg noe om hvordan framgangsmåten for å finne ut av det er? Hvor lang tid tar ting, osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

 

Jeg har en gutt som er alergisk mot egg, melk hund, katt og hest. Han er mye tett, snåttete. Han blør også endel neseblod (har måttet brenne tre gnger). Vi gikk til lege for eksem, og da påviste blodprøvene som legen rekvirerte alle disse allergiene. Ikke kjekt, men greit å vite. Må vaske ofte, lufte/fryse dyne og klær for å hindre midd (er stort sett det en reagerer på ndg. husdyr) .

 

Ta en tur til fastlege og be om å få testet/blodprøver, :-)

Skrevet

Takk for svar, har fått time i morgen, så nå er det bare å krysse fingre for at det ikke er en haug med allergier ute og går...

Skrevet

Hei! Jeg har en gutt som vi tror har allergi, skal til legen imorra. Han har vært veldig mye syk med luftveisinfeksjoner og mistenker at han kanskje har astma. Dette tror både vi og legen. I d siste har han begynt å renne fra øynene og nesa, blitt rød i og rundt øynene og hoster ganske mye på natta. Blir spennende å se hva legen sier imorra, kan holde deg oppdatert! Vår gutt er 2 år...

Skrevet

Hei!

 

Da har vi vært hos legen og kom hjem med to forskjellige astmasprayer, Ventoline og Fleu-ett-eller-annet. Fortalte også at jeg trodde han var allergisk pga røde, rennende øyne og nese og fikk beskjed om å gå på sykehuset å ta blodprøvet. Fikk med sånn skjema fra legen der d står alle prøvene jeg skal ta. Var visst ikke behov for å bestille time, men han anbefalte å kjøpe sånn Emla-bedøvelse (bedøvelses-plaster til å ha over der de skal stikke) og ta dette på en time før vi går på sykehuset. Var å kjøpte d idag og tenkte meg opp på sykehuset til mandag. Vet ikke hvor lang tid d tar fra de tar prøvene til en får svar, men kan ikke tro d tar såå lang tid.

 

Så hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med legen for å få tatt blodprøver. Fikk beskjed om at hvis d er allergi og d plager han mye så er d en mikstur en kan ta.

 

Lykke til!! :)

Skrevet

Vi var hos lege på fredag og fikk allergimedisiner. Legen ville ikke teste han, men bare prøve medisin og se om det virka. Han mente at det ikke var noe fordel å teste så små barn så de ikke fikk helt panikk for alt som har med leger å gjøre. Jeg syns det er rart å dele ut medisiner uten å vite om en faktisk trenger de, men hva skal en gjøre? Jeg var veldig skeptisk, men syns faktisk at han var bedre i pusten natt til i går. blir spennende å se hvordan det blir i natt.

Skrevet

Åssen allergi medisiner var d han fikk? Var d inhalator eller mikstur? Er samme som legen vår sa med de astma medisinene. Vi fikk bare prøve de å se om han ble bedre. Han har blitt mye mye bedre i hosten på natta, så virker som de virker. Nå skal vi opp på sykehuset idag og ta blodprøver for å sjekke for allergier også. Så har vi tatt alle prøvene vi kan ta for denne gang! Skatten vår har vært mye syk og har vært innlagt på sykehuset 2 ganger, ei gang pga veldig høy feber med virusinfeksjon og ei gang når han fjernet polyppene og satt inn dren i øret. Han liker ikke leger i hvite frakker så får veldig vondt av han når vi skal opp der igjen idag... Stakkars små, alt de må igjennom! Får bare håpe at han ikke trenger flere medisiner og at d holder med astmasprayen!

 

Hvordan gikk d i natt? Merket du noe mer bedring?

Skrevet

Zyrtec het miksturen han har fått.

Ja, kan tenke meg at det ikke er noe kjekt å reise på sykehus viss legeskrekken er velutviklet, så jeg håper vi slipper noe mer testing.

Jeg syns han var bedre i pusten i natt også, så nå bare krysser jeg fingrene altså. Det er så vondt å høre når de er så tette og sover så urolig! Men nå har jeg et lite håp om at han blir bedre.

 

Lurer på om han blir sløv av medisinen. Det er en vanlig bivirkning, og jeg syns han har vært veldig slapp de siste dagene.

 

Lykke til med prøvene!!! Ikke greit dette med syke barn altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...