Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hvor mye syns dere jeg skal gi i konfirmasjonsgave til en gutt jeg er gudmor til? Han bor langt fra meg så jeg ser han sjelden og aldri, men det har vel ingenting å si. Så, hvor mye?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Er du i familie med gutten? Jeg syns gaver skal være basert på betalingsevne jeg, for noen er 500 veldig mye penger, mens for andre er det jo ingenting, så derfor syns jeg nesten du må tenke mere på hva som blir riktig sett ut ifra ditt utgangspungt? Selv har jeg gitt londontur til alle mine nevøer og nieser. Der de får være sammen med meg og mannen (som er engelsk) på ferie til london. De jeg er tante til får 3 dager i london og 2 dager hos familien til mannen litt utenfor london, mens de jeg er gumor til i tillegg får 7 dager i london og 2 dager hos mannens familie. Det var ikke helt planlagt at det skulle bli sånn, men når vi tok med de første nevøene mine på tur i fjor sommer så oppdaget vi at 3 dager i london var for lite. det ble bare stress, så vi utvider til neste pulje neste år (som jeg er gudmor til i tillegg). Konfirmantene har fått valget mellom london tur eller 3000 kroner fra oss. Alle valgte tur. Det koster såklart mye mere, men samtidig gir det oss en opplevelse sammen med dem, og da er det verd å betale mere. regner med det blir ca 30000 for oss alle (2 voksne, 2 tenåringer og 3 barn)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Åj, det var fine gaver fra dere! :-) Nei jeg er ikke i slekt med denne gutten. Han er sønnen til barndomsvenninnen min. Jeg aner ikke altså hvor mye jeg burde gi....
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Har samme 'dilemma'. Tenker 750,- holder. Har lite kontakt siste årene...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Jeg har ikke sett denne gutten siden jeg var i hjembyen deres sist, og det er seks år siden. Ble bedt til konfirmasjonen, middag og kaffe - men siden jeg er veldig høygravid da kan jeg ikke reise med fly. Er 600 for lite?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 Hvis du har råd synes jeg du hvertfall bør gi for 1000 kr. Har du ikke så mye penger kan du finne på noe til rundt 500 kr kanskje - men da ville jeg valgt å gi en gave og ikke penger.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 Tenkte på det at jeg kanskje skulle gi han en gave istedet for pengegave. Men hva gir man en gutt i konfirmasjonsgave da?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 Nei, 600 er ikke for lite. Jeg ga 500 kr og et selvlaget scrapbookingalbum med bilder av henne fra hun var nyfødt til i dag (albumet inkl. papir og pynt kostet vel ca 300). Jeg er gudmoren hennes, men vi har lite kontakt siden hun bor et stykke unna. Vi holder mest kontakt på facebook :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå