Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Er det virkelig sånn at det ikke er noen medisiner jeg kan ta mot pollenallergi når jeg er gravid? Legene fraråder alt, men jeg fungerer jo ikke uten.. Noen med erfaringer, råd?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Jeg fikk allergitabletter når jeg var gravid, men var enten det eller legge seg inne med alle vinduer/dører lukket og ikke motta besøk ( som har pollen på klærne) i 9 mnd..og det sier seg vel selv at der er uaktuelt? Den jeg fikk heter polaramin, og det var den eneste legen godkjente når jeg var gravid...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Leste på nettsiden til Apotek 1 at de eneste allergimedisinene gravide kan ta er Lomudal øyedråper og Lomudal nesespray. Der sto det ikke oppført noen tabletter. Jeg var hos legen i går og fikk resept på Polaramin tabletter og Livostin øyedråper og nesespray. For ifølge min lege kunne gravide bruke alle salgs øyderåper og nesesprayer. Da jeg skulle hente ut medisinene på apotektet, spurte jeg dem for sikkerhets skyld, og de leste pakningsvedlegget for meg. Polaramin: Preparatet bør likevel ikke brukes under graviditet hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Livostin: Risiko ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Dyrestudier viser reproduksjonstoksiske effekter ved ekstremt høye konsentrasjoner. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Jeg valgte derfor å kjøpe Lomudal øyedråper reseptfritt. De var utsolgt for nesesprayen, men hadde de hatt den inne hadde jeg kjøpt den også. Fikk også Polaramin, men jeg skal prøve å unngå og bruke denne. Jeg bruker derfor nå Lomudal øyedråper med god samvittighet og Livostin nesespray når jeg føler meg HELT FOR JÆVLIG. Satser på at det går bra.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Du må holde ut med nesespray og øyedråper. Anbefaler å skylle håret hver kveld og kjøpe sånn allerginetting (fåes på jernia mv). Nesehornskylling av nesa er også lurt. Bruk saltvanssspray og saltvannsdråper i øynene før drypping/nesespray.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Takk for svar:) Da får jeg bare prøve å holde ut da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå