Gå til innhold

Kan noen forklare meg dette? ( Ryanair)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sakset fra Ryanair sine sider:

"Skytevåpen og våpen (inkludert kopier), maling, julekjeks, energisparende lyspærer, gjenstander med forbrenningsmotorer som motorsager, modellfly, gressklippere, osv. kan ikke legges i noen bagasje (både innsjekket og ikke innsjekket)."

Julekjeks? Så vanlig Gjende eller Mariekjeks går greit, men ikke om de er i hjertefasong eller krydret med ingefær og kanel? *humre*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt nederst på siden :)

Skrevet

Julekjeks inneholder fermoner blandet med alkalyske melsmuler som er varmet opp i svovelsulfat og er derfor ulovlig både og spise og inneha ombord på Irske flyselskaper.

Skrevet

Hehe.. Ja, litt spesielt, vil nå jeg si=p

Skrevet

Eh, reiste med Ryanair i jula, og la merke til det, men på engelsk heter det christmas crackers og er en slag smell bong bong-aktig greie, tror jeg. De har vel brukt google translate, sjelden lurt.

Skrevet

Det er julekjeks, som man spiser det er snakk om.

Skrevet

Det er christmas crackers, det vil si smell bon bon'er, som en over her sier. De har oversatt med google tanslate ja:) men "prioriterer heller lave priser for de reisende" enn å jobbe med språket som en av sjefene uttalte til Aftenposten idag....

Skrevet

Er selvsagt smell bonbon det er snakk om, og ikke julekaker!

Skrevet

Det står i den engelske versjonen at det er Christmas crackers det er snakk om.

"paints, Christmas crackers, energy saving light bulbs, items with internal combustion engines including, but not limited to, chainsaws, model aircraft and lawnmowers;"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...