Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hvor mye gi man i pengegave til komfirmasjon der det er snakk om barnet til søster.(kusine) Barnet har jeg veldig lite kontakt,vert på overnatting 2 helger,ca en helg i mnd. Ellers er det ikke noe daglig kontakt. Heller ikke daglig kontakt med min søstra allså mor til barnet. Hvor mye skal jeg gi? Min halvbror skal gifte seg nå i august. Vi har aldri budd sammen og ikke vokst opp sammen. (Ingen søskenkjærlighet.) Vi har heller ingen daglig kontakt og har heller ikke besøkt hverandre utenom vi har truffet på hverandre hos vår mor. Hvor mye burde jeg gi i bryllupsgave??
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Konfirmasjonsgave mener jeg bør være en gave, ikke penger. Selv om det er lettvint å gi en sum og det er det konfirmanten ønsker seg er det sjeldent det hun trenger. Som regelblir pengene brukt opp på fest, klær og reiser som hun har lite igjen for siden. Mye penger til konfirmasjonen gjør bareat ungdommen venner seg til et høyt forbruk. Det kan være vanskelig åkomme ut av. Gi heller bunadsølv, fotokurs en vase eller noe annet hun kan ha glede av lenge.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Forslag til gave til bryllup og i konfirmasjon??? Mvh 13:30
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Før man gir noe som helst så lærer man seg at det heter bryllup og konfirmasjon.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Ehm.... Uavhenig av familieforhold og alt det der: Man gir det man føler for og har råd til! I et bryllupp er det jo ofte en ønskeliste, sjekk om det finnes noe der som du kan gi! Eventuelt bare finn på noe selv. Da min x giftet seg for et par år siden (ja, vi var fortsatt gode venner) hadde jeg ikke all verdens med penger, men jeg ga dem en kurv med håndtak, som jeg fylte opp med diverse digg, husker ikke nøyaktig hva det var, men feks forskjellige ost og kjeks, to vinglass og en flaske god vin. Forstår ikke helt om det er kusine eller niese som skal konfirmeres, forresten, jeg ble litt nysgjerrig på det. Enten er hun barnet til søsteren din og dermed din niese, eller så er hun din kusine og dermed barnet til din tante... Eller er jeg bare helt idiot? I både brylupp og konfirmasjon synes je det er flott å gi bort kunst. Men da bør man jo ha litt peiling, altså god smak. Pluss at det ofte koster litt.
nickburdeståtther Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Det lurer jeg på også?! Et år før gav jeg 500 kr til en jeg er tante til og 200 kr til en veninnes barn. Nå lurer jeg på om det kanskje var litt lite og venter spent på hva andre mener. Bryllup har jeg nesten aldri vært i, så det vet jeg ikke. Tro jeg hadde gitt 500 til en halvbror kanskje, hadde sikkert gitt mer om det var helbror med god kontakt. Vanskelig, for dersom man har dårlig økonomi så kan man ikke gi så mye at man ikke har til mat resten av mnd. Jeg synst det er helt ok å gi penger, utrolig vanskelig å treffe med gaver som passer til mottaker om man ikke har en liste å gå etter.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Vi gir 500 til søskenbarn. Bryllup til halvbror tror jeg at jeg hadde gitt rundt 700-800 kr.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 17:21 Beklage men det er min niese. Takk til alle som har svart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå