Gå til innhold

Betennelse i skulderen - noen som har hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt vond skulder i snart to år. Trolig oppstått pga bæring av lite barn, hadde det for ti år siden også, men da gikk det over av seg selv når barnet ikke var så mye på armen. Trodde det kom fra nakken, men nå synes jeg det sitter kun i skulderen, og kan være fryktelig vondt periodevis - etter dager der jeg har måttet ha minsten mye på armen. I dag ble det varmt der synes jeg, og så vondt at jeg lurte litt på hvordan jeg skulle få barna i barnehagen. Noen som har greie på dette - er det en betennelse eller noe annet? Hvis det er betennelse, er det vel ikke fysioterapi som er det riktige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slitt med dette i maaaangen år!! Til tider var det så vondt at jeg ikke fikk sove om natta. Har fått 3 kortisonsprøyter og 1 juni i fjor ble jeg sykemeldt. 13 april i år ble jeg friskmeldt, så dette kan ta tid! Før jeg fikk kortisonsprøyter fikk jeg mangen kurer med voltaren osv, disse hadde liten effekt! Jeg ble henvist til skulderklinikk og har hatt et treningsopplegg der, først med slynge i taket, så diverse strikk (da brukte vi buksestrikk) øvelser. Var fysioterapaut som laget det opplegget, så hvis du finner en fysioterapaut som er god på skuldre kan du få god hjelp der! Men du bør nok først av alt komme deg til legen å få noe smertestillende/betennelsedempende og ev. en kortisonsprøyte! Prøv å hold armen i bevegelse uten belastning, pendle med arnene når du går osv. da kommer det nytt blod til området å det er med å gjøre det bedre!

God bedring og ta det på alvor, så slipper du kanskje å slite så lenge som jeg har gjort!

Skrevet

Takk for svar. Huff, du har slitt lenge med det ja. Bør nok komme meg til legen skjønner jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...