Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 blir 31 år snart, ingen barn fra før. har ikke klaffa for meg enda,,..kjenner jeg blr veldig lei meg, om jeg drar til legen, hvilken hjelp får jeg der????
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Du får god hjelp Ring og bestill deg time De er veldig hjelpsomme!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 hva gjør de da? får man tabeletter? undersøkelse?? vet jo liksom ingenting...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Jeg ble sendt til gynekolog for å se om alt var i orden med meg. Etter at vi hadde prøvd i ett år, ble det sendt henvisning til assistert befruktning, og frøkna satt på første forsøk der. Det viste seg hos oss at mannens svømmere ikke holdt landslagsklasse, for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 hva gjør de da? får man tabeletter? undersøkelse?? vet jo liksom ingenting...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 gubben ahr jo barn fra før,men er jo 9 år siden siste...jeg var gravid når jeg var 16. tok abort den gang.....
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Hvor lenge har dere prøvd da? Det er jo litt vesentlig:) Bestill time hos lege/gynekolog. Jeg har ikke vært til utredning selv, men regner med at det kan tas blodprøver, ultralyd, gu, osv for å finne ut om det er noe galt. Hvilken behandling du/dere får kommer jo heeelt an på hva som feiler deg/dere/ham. les litt inne på forumet for slitere, kanskje du finner litt informasjon der. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 siden september, vet det er jo under 1 år. ja, takk skal sjekke der :-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #9 Skrevet 27. april 2011 Jeg har ingen menstuasjon så derfor ingen eggløsning, så visste at jeg måtte få hjelp når jeg engang skulle bli gravid. Dro til gynekolog og fikk primolut som skulle hjelpe meg å få få blødninger og pergotime til å få eggløsning. Satt på tredje forsøk faktisk, så det gikk kjempefort!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #10 Skrevet 27. april 2011 Dere har jo ikke prøvd veldig lenge når det kun er siden september... dere har begge kunnet bli gravide tidligere, så jeg ville ikke mistet motet:) Jeg hadde senket skuldrene og slappet av, og bestemt meg for at dersom ingenting klaffet bestilt en time i august/september til gynokolog på volvat eller tilsvarende - der de er eksperter på dette - det er lite fastlegen kan tilby annet enn videre henvisning til utredning. Går raskt å avklare om da svømmere til mannen ser ok ut og om alt tilsynelatende ser ok ut hos deg.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 var hos legen idag, fikk tatt forskjellige blodprøver, skal ta en til 7 dager før mensen. sjekket også stoffskifet om det var bra, kunne ha noe å si det og. om alt er bra, som jeg håper er det jo ikke annet enn suuupert :-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 De gjør ikke noe før det er gått 1 år. Da sender de deg nok på utredning.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 ja, jeg vet det nå,men man kan finne noe ut på blodprøver også. for å utelokke
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 Legen din henviser deg til gynekolog som undersøker deg med UL for å se på livmor og eggstokker o.l, så er det blodprøver som må tas på en viss dag i syklusen din. Ser alt bra ut hos deg er det mannens tur. Gynekologen din fyller ut et skjema som mannen din skal ha med når han leverer spermier til sykehuset (må bestille time og komme til et visst klokkeslett, og spermiene må være maks så og så gamle, 2 timer maks mener jeg å huske, og oppbevart på riktig måte, eller så må han gjøre seg ferdig på sykehuset). Så får gynekologen din svar på sædprøvene til mannen din og ringer han. Er alt bra der også, så blir det satt i gang tiltak. Vi prøvde i 9 mnd, og fikk hjelp allerede da, så noen leger og gynekologer ser litt mellom fingrene på at det skal ha gått minst et år. Her ga vi opp, ihvertfall jeg, da samboern min måtte sjekke seg, og da ble jeg gravid samme uka som han leverte sæden sin Lykke til! Jeg vet at dette er energitappende så det holder, både på selvtillit, sex og samliv. Men jeg tror trikset er å ikke prøve for hardt, sånn som vi gjorde. Telte omtrent ned på klokketimer når vi måtte ha sex :s Anbefales ikke!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 sasnt, i begynnesen hadde vi mye sx, så det ble et ork, ikke var det noe morsomt heller. så det kutta vi ut. sex skal være noe godt å positivt ikke et ork. ja, får se hva prøvene sier, han skulle vel også ta noen blodprøver,men bestiller ikke noen time før jeg skal dit igjenn 16 mai og ta den siste blodprøven. så da bestemmer vel legen hva som skjer videre om det blir ul.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 En blodprøve tatt på syklusdag 2 ga meg svaret. Gu og ultralyd var helt bra. At du har vært gravid før trenger dessverre ikke å ha noe å si. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #17 Skrevet 29. april 2011 Jeg vil anbefale clearablue fertilitetsmonitor, og ha sex når denne viser høyest fertilitet. Men alikevel kun annen hver dag rundt eggløsning for å ikke brenne kruttet for ofte.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #18 Skrevet 29. april 2011 Jeg har el, men ikke egg. Ta en sjekk hos gyn, eventuelt gå privat.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #19 Skrevet 29. april 2011 Hei, Dere har jo ikke prøvd fryktelig lenge, da, så det er jo håp! Vi prøvde i tre år (jeg har et barn fra før, samboer har ingen) før vi ba om hjelp hos lege, og da tok vi blodprøver og sædprøver og jeg var igjennom en innvendig ultralyd for å sjekke hvor mange egg jeg hadde. Det ble bestemt at vi skulle prøve prøverørsbefruktning, men bare noen uker etterpå viste det seg at jeg faktisk var gravid likevel - helt på egen hånd! :-) Høres kanskje dumt ut, men felles for begge gangene jeg ble gravid var at jeg lå med beina høyt etter samleie... Så ekspertene kan si hva de vil om den metoden, men jeg tror nå at for meg så funket det! Bare synd jeg brukte tre år før jeg kom på "trikset" nå siste gang, hehe... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå