Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Jeg flytter 100 mil for å ta en jobb i en kommune, stillingen er 100%, men foreløpig prosjektbasert, og dermed tidsbestemt til kanskje ut året. Jeg trenger leilighet og barnehageplass og leter selv etter dette, men har også spurt om dette er noe kommunen kan være behjelpelig med. Faren min sier det er vanlig at kommunen betaler flyttingen, tør jeg spørre om dette også? Jeg synes jeg har kommet med så mange krav allerede! De har ikke nevnt noen av disse tingene selv.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Det er ikke uvanlig at man får en flyttegodtgjørelse, men du kan nok ikke regne med å få alt dekket og som oftest følger det med en klausul om at du da må binde deg til kommunen i 1-2 år..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Det er ikke noe problem å binde seg, vi flytter jo dit fordi vi vil bo der. Hvordan skal jeg legge dette fram da, jeg vil ikke virke masete! Men samtidig har vi ikke så god økonomi, og det er kjempedyrt å flytte, med flyttebil og alt, så jeg burde jo ta i mot all den hjelp man kan få.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Det er jo bare å spørre om det er noe flyttegodtgjørelse du kan søke på da du har hørt om dette i andre kommuner.. Da legger du det fram som et spørsmål og ikke et krav.....
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Trenger de deg; kan ikke unnvære din kompetanse? Da må de bare betale flytting og være behjelpelig med barnehageplass og bolig ellers så tar du ikke jobben. Det hadde jeg sagt dersom det hadde vært behov for meg og jeg var best kvalifisert og det var meg de ville ha. Det er nå du er i forhandlingsposisjo, ikke når du er ansatt og etablert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå