Gå til innhold

Hadde dette brydd deg? Helt ærlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen kommer hjem og sier han skal ut å ta noen øl med per og Knut fra jobben. Jeg sier ok. Så i ettertid finner jeg ut at han egentlig hadde en avtale med den nyskilte damen på jobben, men at det var snakk om at per og Knut kanskje skulle komme også. Jeg er ikke sjalu av meg så skjønner ikke hvorfor han ikke bare kunne si at han skulle møte henne. Han nevnte per og Knut mange ganger så det var nok av anledninger til å nevne hennes navn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis både per, knut den nyskilte damen og din mann skulle ut hadde jeg ikke brydd meg... Hadde han laget en avtale med kun damen fra jobben hadde jeg kanskje rynket på et bryn eller to... Vet jo ikke hvor mye jeg kunne stole på denne damen da...

Skrevet

Skulle skrive mer men innlegget ble sendt.. Nei, grunnen til at jeg misliker det er at jeg har en dårlig følelse angående denne damen. Har alltid hatt det, men nå er hun nyskilt i tillegg.. Har lyst til å spørre hvorfor han ikke nevnte henne men ordne kommer ikke ut av munnen. Vil ikke virke sjalu og hysterisk...

Skrevet

Høres ut som at han ikke ville at du skulle bli sjalu slik at han pyntet litt på sannheten. Ikke det at det er greit, ærlighet er da et minimumskrav. Nyskilt dame kan fort bli grunnlag for sjalusi og han ville vel bare ikke ta sjansen.

Har du spurt ham hvorfor han ikke bare sa det? Og samtidig som du spør så kan du si at du hadde ikke brydd deg om akkurat det, men at du heller er skuffet over at han ikke bare var helt ærlig fra starten av.

Akkurat den måten å gjøre det på hadde vært grunnlag for å spørre og mase på jammen hvorfor saaa du det ikke daaa??? for min del.

Skrevet

Får meg bare ikke til å spørre.. Ordene sitter på tunga med orker ikke fremstå som sjalu...

Skrevet

Hadde nok reagert litt, men veit ikke om jeg hadde gjort en stor sak ut av det.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, og hadde helelr ikke hatt noe problem med å spørre hvorfor han ikke nevnte henne også. Minenr om når sambo skulle kjøre til Oslo med en kompis og "glemte" å nevne at ei veninne av kompisen også skulle være med. Skal sies at han ikke ville ha med meg på turen da, og at hun dama ikke ble med likevel, men ble ganske sur da jeg fant det ut..

Skrevet

Jeg tror jeg tenker litt som deg. Hvis mannen min hadde spurt om han kunne gått ut og ta noen øl med Per, Knut og Amanda hadde jeg ikke reagert. Hadde heller ikke reagert dersom Per og Knut plutselig ikke kunne komme, eller møtte opp senere enn avtalt slik at de ble sittende alene.

MEN.. Jeg hadde irritert meg grønn dersom han bare hadde latt være å nevne henne!! *argh*

Er det mulig at hun egentlig ikke var en del av øl-planen i utgangspunktet, men ble invitert av Per eller Knut i ettertid?

Skrevet

Det hadde nok blitt en diskusjon om han ikke hadde vært ærlig på hvem han skulle møte. Jeg hadde ikke brydd meg om han hadde sagt han skulle ta en øl med denne damen, ikke unormalt at min mann er på kafe med forskjellige dame bekjentskaper. Selv om de er nyskilt, single eller gifte så bryr det meg ikke. Jeg er selv ute med kamerater, han bryr seg ikke om jeg er ute med jenter eller menn.

Vi er åpene og ærlige mot hverandre, min mann er litt furten siden han er mer sjalu enn meg og han syns han er veldig lite sjalu. Så det hadde kanskje vært litt anderledes om noen av oss hadde vært sjalu, men jeg tror ikke vi hadde hatt det så bra sammen da.

Skrevet

*argh* Hadde nok irritert meg over det, ja! Men samtidig hadde jeg ikke mistenkt at det var en annen grunn enn at han kanskje trodde at jeg kom til å si nei hvis hun var med;p

Skrevet

Som helt ung syntes jeg slike forbud var teite. Men nå nærmer jeg meg førti, og er gift med en mann over førti. Nå vil ingen av oss at den andre skal gå på kafe eller kino med det motsatte kjønn. Vi føler det er tryggest slik. Brent barn skyr ilden, hehe.

Skrevet

Ja, det hadde brydd meg!

Hadde rett og slett klikka og ikke tolerert det!!!

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det og ikke tolerert det! Rett å slett. Hadde nok ikke mannen min gjort om jeg hadde gått ut med en nyskilt mann heller..

Skrevet

Jeg hadde nok reagert på at han ikke bare sa det. Men som ei over her skriver, så var det sikkert bare fordi han var redd du ville reagere, ikke fordi han har et hemmelig forhold til henne, eller har noe på gang. Menn gjør slike ting, og noen ganger kan jeg ta meg i å gjøre det samme. Er ikke stolt av det, og det er på en måte å lyve, men det er bare for å slippe en mistenksom mann..

Skrevet

Ja, det hadde jeg blitt sur for. Jeg synes ikke noe om å skjule slikt.

Skrevet

Jeg liker ikke uærlighet/løgn! PUNKTUM

Hadde absolutt ikke brydd meg om mannen skulle ta en øl med hverken kompiser eller venninner etter jobb - single eller ikke. Men hadde overhode ikke likt at han hadde løyet om hvem han skulle møte.

og jeg hadde selvfølgelig spurt han hvorfor. DET har ikke noe med sjalusi å gjøre

Skrevet

Jeg hadde reagert.

Dette er bevisst utelathet av et navn og 50 muffens i ovnen.

Skrevet

Jeg ville ikke likt det, enkelt og greit! Ikke fordi jeg tror det er noen grunn til å være sjalu, men fordi et velfungernde forhold (etter min mening) er basert på full ærlighet og tillitt. Jeg ville tenkt ved senere anledninger om det var noe han holdt skjult for meg. Hadde det vært meg hadde jeg tatt en rolig, huggelig samtale med mannen min om dette, og sagt klart ifra at ærlighet og åpenhet rundt slikt er viktig! :)

Skrevet

Helt ærlig så hadde jeg nok klikka litt. En ting er om han hadde avtale med alle 3, eller avtalle med Per og Knut og hun også kom litt senere. Men om det faktisk er henne han har en avtale med og bevist holder det hemmelig, nei da bør denne mannen være glad jeg ikke er kona hans.

Skrevet

Helt ærlig: Ja det hadde brydd meg.

Jeg er ikke av den sjalu typen, så hvis han hadde sagt at han skulle møte en dame hadde det vært ok. Men jeg hadde reagert på det jeg mener er en løgn. Jeg har absolutt nulltoleranse for løgn, og klikker hvis jeg finner ut at mannen min lyver for meg. Å bevisst holde tilbake slik info og å dekke over sånn som han gjorde er en løgn i min verden.

Skrevet

Takk for mange var. Ganske interesant å høre hva andre har å si om saken også. Har ikke så lyst å dele dette med venninner.

Jeg hadde nok ikke reagert noe særlig hvis det var noen andre av kollegaene hans, men akkurat hun her har ikke ikke så god kontakt med og jeg har alltid følt meg litt utilpass sammen henne. Hun er veldig kald ovenfor meg, og hver gang jeg snakker med henne er hun anspent. Mot mannen min derimot er hun morsom, blid og kul. Hun er også 10 år eldre enn meg og har mye på plass i livet (bare 4 år eldre enn min mann).

Mens de andre kollegaene hans er inkluderende og blide mot meg, er ikke hun det. Og dette plager meg ettersom jeg merker at mannen min ser litt opp til henne (hun har god råd, kjører kule biler, reiser på fine reiser, spiser bare svært fin mat osv).

Derfor...stusser jeg litt over at han så bevist utelot navnet hennes. Hun er ingen grå mus som bare dilter med heller, og det var hennes forslag at de skulle gå ut..

Mannen min går omtrent aldri ut. Sist han var ute for å ta en øl var i høst. Men det er ikke fordi jeg synes det gjør noe om han går ut.

Vet ikke helt om jeg kommer til å si noe.. men det føles faktisk litt bedre å få snakket ut om det her.

Problemet mitt er egentlig ikke denne episoden, men den det at jeg nå kommer til å lure på om han forteller sannhten neste gang han skal ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...