Galskapens overhode Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hvis du fikk vite at jeg er snart 30 år og at barna mine het Kristina, Lukas og Isak? Hva slags person er jeg da? Blir jeg en annen hvis du får vite at de heter Christina, Lucas og Isaac? Om jeg så topper det hele med mellomnavn som Marie, Nathaniel og Leonardo? Da ble jeg plutselig whitetrash? Eller har du samme oppfatning som når du bare fikk høre fornavnet? Hva gjør at du tenker status når du hører slike navn?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Jeg tenker ikke status i det hele tatt når jeg hører noen navn jeg.. Jeg og min mann hadde funnet navn om vi hadde fått jente, og hun ville ha hatt 4 navn tilsammen.. Men vi venter gutt, og der har vi funnet 1 enkeltnavn som er fint alt er som smak er som bak
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Nathaniel og Leonardo er pompøse navn, i hovedsak brukt av unge mennesker med lav utdanning. Navneskikker varierer fra landsdel til landsdel og fra bygd til by. I tillegg spiller utdanning og sosioøkonomisk status inn. Sånn er det bare. Denne kunnskapen gjør at jeg har oppfatninger om navn.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Jeg tenker at Kristina og Christina er vanskelige å plassere sosialt. Begge variantene har eksistert lenge. Lukas og Isak er veldig moderne, altså tenker jeg at foreldrene lett hiver seg på bølger - mulig litt unge? Variantene med Cer og dobbel A får meg til å tro at de er lavt utdannede i tillegg, men jeg tror fortsatt ikke det er noe "galt" med dem. Mellomnavnene i tillegg får meg til å tenke fengsel om 19 år. Sorry! Navn HAR en sosial funksjon. Men det betyr ikke at ikke det er store individuelle forskjeller for det!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Jeg tenker at navnene er helt greie, er jo veldig vanlige og velbrukte navn (to av dem er jo motenavn). Når jeg hører mellomnavnene tenker jeg nok fort litt annet om deg, men det er vel bare det at vi har forskjellig navnesmak. Kristina Marie er jo helt greit, klassisk og fint. Lukas Nathaniel og Isak Leonardo er vel i en litt annen klasse... Jeg tenker i hvert fall ikke status når jeg hører navnene, for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Lucas Nathaniel er ikke akkurat en person jeg forbinder med fengselsfugl...hadde det vært snakk om en Remy Andrè derimot....hehe... Jeg må bare le litt av dette ordspråket som tydeligvis har vært utsatt for hviskeleken: "alt er som smak er som bak"...hihi...det var en morsom versjon av "smaken er som baken, delt!"
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Nesten glad jeg har gitt mine barn helt normale, kanskje til og med kjedelige navn i noens øyne.. Hmm faktisk en del idrettstjerner som har samme navn som mine når jeg tenke meg om...det må da bety noe? Eller absolutt ikke.. Syns det blir for teit å forhåndsdømme en person bare pga av navnet han eller hun bærer. Men ja, navn som Chrisander og de der er nok litt for nymotens for min smak..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 jeg var au pair for folk med status og de kalte barna sine for: Bernt Julius Jens Constantin Valentin Alexander er det noe bedre enn feks Cassandra Iren o.l?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #9 Skrevet 27. april 2011 Nei. Men høy status er joingen garanti for god smak. Enkelte medlemmer avkongelige familier har jo svært underlig smak i navn.
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 27. april 2011 #10 Skrevet 27. april 2011 Tenker mer at vi alle har forskjellig smak, og at jeg ikke setter folk i bås av den grunn. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå