Gå til innhold

Hva synes du om navnet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oliver Emil?

(Med lang i i Emil). Synes det er veldig fint! Tenker muligens på å bruke det... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes helt ærlig at det ikke passer sammen.. Men alt til hverandres smak:)

Begge navnene er fine hver for seg, så gjør det du føler for :)

Skrevet

Synes det var litt tungt sammen, men det avhenger litt av hvordan du sier Oliver. Synes Oliver er et greit navn hvis man uttaler det med klar o, og ikke å.

Skrevet

Oliver uttales med klar O.

Kan ikke skjønne at dette er et "trasig" navn? Er det fordi kombinasjonen er tung? Leste nettopp om en som hadde navnet Emil Andreas, synes det er MYE mer tungt og "trasig". Men hun fikk ingen slike kommentarer om navnvalget sitt......

HI

Skrevet

Det likte jeg =)

Synes absolutt du kan bruke det..

Skrevet

Kombinasjonen er grei, men tung.

Skrevet

Helt greit navn det! :) Ikke et jeg hadde brukt til mine, men alle kan ikke ha samme smak :)

Men her hadde navnet blitt Ålliver Eeeemil, og blitt litt tungt. Oliver Emiiil er litt bedre syns jeg da.

Skrevet

Hvis du ønsker og uttale Emil sånn som du ønsker, ville jeg stavet det slik: Emile

Skrevet

Hehe. Emile har jeg aldri sett før. Tror jeg holder meg til den vanlige stavingen, og heller presiserer uttalen. Tror vi kommer til å gå for Oliver Emil :-)

Skrevet

Liker ikke Emil. Og det passer ikke med Oliver. Men navnet Oliver alene heier jeg på.

Skrevet

Uff. Skikkelig jalla og harry navn.

Skrevet

Hvorfor er det jalla og harrynavn, anonym 15:03? Kan du utdype det? Hva slags navn liker du siden du mener disse navnene er harry?

Harry navn for meg er Ronny, Andrè, Kevin, Jonny etc..... Skjønner ikke hvordan Oliver Emil er harry! ??

Skrevet

Navnet satte skikkelig krøll på tungen. Det var tungt å uttale. Synes også det var en feminin klang over det. Emil Andreas som du nevner var kanskje ikke så mye lettere å si, men det satte ikke krøll på tungen, og var ikke så feminint. Nei dette var ikke et navn jeg synes fungerer. Men det er din sønn, og det viktigste er hva du mener.

Skrevet

Jeg ville stavet det Oliver Emiil isåfall..

Skrevet

Personlig så likte jeg ikke kombinasjonen. Liker både Oliver og Emil, men syns begge mister kraften når en setter de sammen. Vanskelig og også måtte korrigere hver gang noen sier navnet "feil". Du kan faktisk risikere at noen velger å uttale det Oliiver Emiil, og det er bare komisk:-)

Men som sagt, smaken er som baken og navnet skjemmer ingen, så hvis du liker det synes jeg du skal velge det;-)

Skrevet

To fine navn, men nei... synes ikke de passer sammen.

Skrevet

Det likte ikke jeg, men er så dyktig lei navnet Oliver da junior har 3 Oliver bare på sin avdeling i barnehagen.

Ville heller satset på Emil alene, men HEY smaken er som baken osv... :o)

Skrevet

Hm..... Synes det er merkelig at så mange ikke liker den kombinasjonen, og noen til og med synes navnet er feminint.

Det er jo to flotte navn som settes sammen. Jeg synes det er nydelig, så tror nok at det blir det. Men, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange synes det er en tung kombi!!

Hilsen mammaen til nydelige lille Oliver Emil (med lang i!).

HI

Skrevet

Liker de ikke, hverken hver for seg eller sammen. Men Emil med normal uttale er OK.

Men om du liker navnet, synes jeg du godt kan bruke det. Jeg synes du skal gi barnet ditt det fineste navnet du (og far til barnet) kan tenke deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...