Gå til innhold

MME- gjør jeg det feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg seriliserer flaskene i microen i sånn avent ting....

så koker jeg vann på vannkokeren, og heller oppi flaskene og setter flaskene i kjøleskapet....

når jenta mi er sulten tar jeg en flaske ut av kjøleskapet og varmer den i microen, å så har i pulveret....

er det riktig?

ser det er mange som har i pulveret først?

kan vannet stå på flaske i kjøleskapet ett døgn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det noe å si hvilke rekkefølge det gjøres i, hvis temperaturen blir rett til slutt?

jOg a, det kan da godt stå der et døgn, det er jo sterilt.

Skrevet

Høres ut som du har funnet en fin måte:)

Skrevet

Helt ok måte. Fare for skolding med bruk av micro, men det vet du sikkert, må riste falskene mye før servering.

Skrevet

Det er jo ikke sterilt om jeg skal pirke.

Men det høres helt ok, spørsmålet er om mme du bruker kan blandes i den temperaturen du blander i. Noen skal ha 70 grader andre drikketemperatur.

Skrevet

Så har man de som ikke vasker flaskene før sterilisering, det bør gjøres for å få bort melkefettet.

Skrevet

jeg vasker flaskene enten for hånd med børste eller i marskin.... alt er nøye vasket før sterlisering :)

bruker nan1 forresten.

Skrevet

Jeg tror det er feil.

De sjeldne gangene jeg brukte mme, så leste jeg kjempe nøye på pakken. Der sto det at pulveret skulle blandes i når vannet var rundt 70 grader. Og det er nok en grunn til det, men den vet ikke jeg da.. Syns å huske at det hadde noe med en melkebakterie som finnes i mme.

Skrevet

Anonym 12:54 - det er IKKE en generell regel at MME skal blandes ved 70 grader.. Man må lese på pakken til den MME sorten man kjøper hvordan den skal blandes, NAN f.eks skal blandes ved 40 grader og kan bli ødelagt om den blandes ved høyere temperatur (næringsstoffene brytes ned pga varmen)..

Skrevet

Har aldri skjønt det der med å ha ferdig oppmålte flasker i kjøleskapet.

Når jeg skal blande tar jeg en del kaldt vann og varmer raskt den andre delen i vannkokeren før jeg rister inn pulveret. Mye lettere det enn å koke, avkjøle, ta opp plass i kjøleskapet og så varmes i microen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...