Gå til innhold

Riktige mål på MME porsjoner


Mamma1978

Anbefalte innlegg

Mulig det er jeg som er helt ute her, men jeg synes måleforholdene av Nan er litt vanskelig... Det er anbefalinger på pakken og der står det bla at 120 ml vann og 4 skjeer med erstatning gir 135 ml ferdig porsjon. Når jeg tar samme mengde vann og pulver blir der ikke stort mer enn 120 ml..

En annen ting er at det er vanskelig å beregne porsjonene som er midt imellom det som står på pakken. Det er så små forskjeller men det står at målingene må være nøyaktig for å forhindre dehydrering og for lite næring..

Dere som gir MME til babyene deres, hvor mye og hvor ofte spiser de?

Tar gjerne mot målinger på NAN også siden jeg er så treig og bekymret for å ikke få det ordentlig til...

Min datter er 1 måned og spiser 120 ml til hvert måltid har måltid 7-8 ganger i døgnet (det er forresten for mye i forhold til anbefalingene på pakken...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, ser ikke på målene etter jeg har blandet, når jeg vet jeg har fulgt målene på pakken. Tar vann til 150ml og 5 strøkene måleskjeer. Jeg blander aldri noe midt i mellom da jeg er redd det ikke blir riktig. Gjør jo ikke noe å kaste det som blir til overs. (tenker jeg). Min er 7 uker, han drikker mellom 120-150ml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant at det bare er til å kaste det som er til overs. Jeg var bare redd for at hun ikke stoppet å spise når hun var mett sånn at hun fikk altfor mye mat..

Men nå får hun 120 pluss 4 skjeer og hun er veldig fornøyd med det så det er sikkert rett for henne :)

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de gir seg når de er mette. Jeg tar sånn ca 3 rapepauser i måltidet, sånn at han skal få opp litt luft og få pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Juliea+gullet07.03.11

Heldige dere er da som har så sultne babyer! Mini her spiser 120 ml 4 skjeer ca 5 ganger dagen og det er for lite av det som er anbefalt.. Men jeg har prøvd tvnagsforing hehe uff uten hell.. Hun har våtebleier et smil om munnen og vektøkning så det går seg vel til.

 

hun 2 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...