Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde inntill idag tenkt til å løpe ut å kjøpe meg et elastisk bæresjal sånn at jeg hadde det klart til bruk til babyen kommer,helt til jeg fikk vite at jeg skulle ha keisersnitt. Men hvordan er det å bruke det rett etter et keisersnitt? og hvor lang tid burde jeg evt. vente med å begynne å bruke det? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fryd å gammen :) Jeg hadde hasteks sist, og etter 6 uker skaffet meg bæresjal, 4 uker forsent hehe! Denne gangen skal jeg også ha ks og har nå skaffet meg et til. Har nok fått bærebasillen. Man slipper å bruke magemusklene i litt mindre grad ved å ha babyen tett inntil seg, enn man gjør ved "bære" babyen med armene. Konklusjonen er at jeg anbefaler bæresjal uansett :) Man kan begynne med "engang", etter 4-5 dager :)

Skrevet

Anbefaler deg foresten å øve med en ta en bamse inn og ut noen før ks`et da :) Ved ks er det lurt å knyte sjalet ferdig først før man putter i babyen slik som i denne videoen:

Skrevet

Jeg skal også ha KS nr 2 og dette ser jo supert ut og bruke etter snitt. man får jo hendene fri til og kunne støtte seg med, noe som man kanskje må gjøre litt den første tiden...

Hva heter modellen på filmsnutten, den så kjempekjekk ut:-)

Skrevet

Det på videoen heter tricot slen. Veldig greit sjal som det finnes mange av på finn.no og kan derfor kjøpes billig. Dette sjalet frelste meg :)

MEN hvis det blir veldig varmt i sommer kan det bli litt varmt, derfor har jeg kjøpt en sjal i tynnere stoff som heter sino. Har ikke prøvd det enda, så er spent på hvordan det blir å bære i :)

Det er foresten en jungel der ute, men elastisk sjal er det beste til nyfødt.

Jeg liker å ta det litt penere på enn han gutten på filmen da, mer som dette:

http://www.heibaby.no/images/attributes/mobymarineblaa.jpg

Forrige gang ble det rutine og bruke litt tid ta det på seg litt pent. Putte ungen inn og ut. Det kan være litt knotete å knyte på seg feks på en parkeringsplass, men alikevel så fort det gikk med litt trening. Ang. hendene fri, så er det perfekt med sjalet på seg, så kan man bare putte babyen inni der når man skal bruke hendene :)

De har noe fine videoer på bereglede.no også

Skrevet

Jeg hadde snitt sist og brukte sjalet 24 timer etter barnet var ute:) Det skal pakkes i bagen til dette snittet også. Det kan brukes med en gang du kan gå stødig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...