Gå til innhold

Hva et mest slitsomt-spedbarnstiden eller trassalderen?U/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spedbarnstiden er slitsom fordi man blir frarøvet søvn om natten, og man ikke er kommet helt til hektene etter fødselen.

Trassalderen er slitsom fordi den setter ens egen tålmodighet på prøve hele tiden. Samt at man blir sliten av å "sloss"daglig.

Trassalderen varer lengere, så mitt svar er at trassalderen er den mest slitsomme.

Skrevet

Spedbarnsalderen har vært lagt værre enn trassen for min del. Mine barn har ikke sovet særlig så jeg blir helt nedkjørt de første 6 mnd. Er trist å gå oppe mer eller mindre hele nettene og heller ikke kunne få sove på dagtid.

Skrevet

Jeg har spedbarnstiden til yngste og trassen til eldste samtidig nå, vet ikke hva som er verst, jeg..... Tror jeg velger spedbarnstiden.

Skrevet

Vil så absolutt si spedbarnstiden da begge mine gutter hadde kraftig kolikk de første 3mnd.

Ja, trassalderen er grusom til tider, å selv jeg som er en skremmende tolmodig person kan kjenne det røyner på av og til... Men det slitsomt på en heelt annen måte enn spedbarnstiden vi har hatt hvertfal!

Skrevet

Jeg synest ikke at spedbarnstiden er særlig slitsom. Men mulig jeg har rosa briller på, for jeg skal ikke ha flere barn.

Når de sover mindre, spiser selv, begynner å krype og gå, trasse og bli egne individer på en helt anne måte, da begynner slitet. Og alt dette begynner når man selv skal i jobb igjenn.

Og dette siste begynner jo når man selv skal i jobb igjen, og eget liv blir mer krevende.

Nei, spedbarnstiden er en luksus med pupp kos og gul bæsj :-)

Om man ikke får sove så mye om natta er jo ikke så ille, man er jo i en halvdøs oppi dobbeltsenga med puppene ut og sugende baby og sover litt suger litt, så det er ikke like ille så når ungene våkner når de er store, da er det som regel tiss eller spy og man må opp og ut av senga. OK ikke like ofte, men fremdeles slitsomt.

Skrevet

Mine har bare sovet mer og mer, nå som de er 2 og 4 år sover de stort sett fra 19 til 6. De første 6 mnd. gikk jeg bare å drømte om å få legge meg i senga om kvelden. Men det var først mulig på morgenkvisten, og med mating (flaske som måtte ordnes hver 2-3 time). Åhh, spedbarnstiden har vært tortur når det gjelder søvn.

Skrevet

Siden jeg hadde en baby som sov maaange timer og kun våkna en gang om natta så må jeg definitivt si trassalderen. Kan jo ha noe å si med at spedbarnstiden er svakere i minnet og trassen har jeg her hver dag hehe.

Spør man en med kolikkbaby vil hun nok svare annerledes..

Skrevet

For min del synes jeg tiden fra 0-6 mnd går veldig greit, mens tiden fra 6 mnd til ca 1,5 år er verre, mest pga trøblete nattesøvn pga tenner, sykdom osv. Fra 1,5 år blir det bare bedre- trass tar jeg på strak arm, bare jeg får sovet litt skikkelig på natta!!

Skrevet

Her var det definitivt spedbarnstiden som var mest slitsom. Kolikk og sutring i et år. Hold faktisk på å bli gal:)

Trassen er bare sjarmerende i forhold;)

Skrevet

Med det første barnet var det spedbarnstiden som var værst, med andre så var det mellom spedbarn og trassalder.

Hun første sov ikke på natten, men aldri gråt eller suttring. Bare meg som trengte mer enn 4timer med søvn i døgnet i motsettning til min lille baby.

Hun andre bare sov og spiste frem til hun var 6mnd, da var hun ferdig ladet og var høyt og lavt fra hun våknet til hun sovnet om kvelden. Fikk trimma bort litt valker i den perioden. Nesten rart jeg ikke døde av sjokk, trodde aldri en liten ungene klarte å bevege seg så mye og på så kort tid som hun gjorde. Mulig hun hadde trass alderen samtidlig for hun skulle klare alt selv, fikk ikke lov å bære henne når hun var 6mnd for da skulle hun krabbe dit hun ville og klatre i alt hun så.

Skrevet

Når er egentlig trassalderen? Hvis den blir værre en spedbarnstida, så må jeg seriøst innlegges.. Kan jeg ikke bare få være i lykke med verdens kuleste 20 mndring..

Skrevet

Eldste er midt i trassalderen nå, yngste midt i spedbarnstiden. Må si at trassen er det som er mest slitsomt, men syns egentlig vi har det ganske fint jeg, selv om vi både har trass og spedbarn :) Det blir hva man gjør det til selv også... :)

Skrevet

Hehe.. ja la oss håpe du slipper unna, men samtidig er det jo et utviklingstegn at de skal begynne å bestemme selv. Med begge mine startet det i 2 årsalderen. og så har det økt på mot 3-årsalderen. Eldste er nå 3 år og 3 mnd og det er mye ståk her enda. Minstemann er akkurat 2, og han er enklere enn søstera, men han og har begynt å legge seg ned hvorsomhelst og hyyyyyle dersom han ikke får det som han vil. Oh, happy days!! Vil ikke spise middag, vil ikke kle på seg, vil ikke bade, vil ikke pusse tenner etc. Og enden på visa er at jeg må kle på med makt hvis vi skal komme tidsnok ut gjennom døra. Så er det hjem fra barnehagen, vil ikke hjem vil ikke kle på...aaaargh!! Gi meg heller spedbarnstiden!!!!

Skrevet

trassalderen...

Jeg har en av hver for tiden, og han i trassalderen gir meg nesten anfall noen ganger.. hehe:) tøyer tolmodigheten min til det ytterste hele tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...