Gå til innhold

Venninnedilemma, se hit...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kan kanskje virke litt fjortis, men vi er altså i slutten av 20-årene. Min beste venninne gjennom mange år og jeg lever veldig forskjellige liv for tiden og hun er sjelden med på noe annet enn at vi treffes hjemme hos henne. Av og til når vi er sammen er kusinen hennes med og kusinen og jeg kommer veldig godt overens. Jeg har ofte tenkt at det kunne være hyggelig å treffe kusinen hennes også uten at venninnen min er med, men hun har alltid vært et mellomledd og jeg er redd hun vil reagere og bli lei seg hvis vi treffes uten henne.

Jeg vil jo heller ikke at hun skal finne ut av det etter at vi har møttes. Uff, hva ville dere gjort med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurt både hun og kusina om de ville blitt med på noe og krysset fingra for at venninna di ikke vil/kan være med.

Skrevet

Hadde akkurat samme problemstillinga, men her gjaldt det søstra, ikke kusinen.

Jeg og søstra bestemte oss for å møtes uten min bestevenninne, og det har gått fint.

Skrevet

Spørs litt på hvordan venninden din er.

Er hun ensom med bare dere 2 som er hennes venner hadde jeg ikke gjort det.

Er hun full av liv og masse venner rundt seg hadde jeg nok ikke vert så redd.

Skrevet

Nei det er det også, hun har ikke så mange nære venner, det er derfor jeg er litt redd for å tråkke henne på tærne og få henne til å føle seg forbigått.

Samtidig har hun forandret seg veldig det siste året og vil som skrevet i hovedinnlegget sjelden gjøre noe som helst annet enn å være hjemme. Det er hyggelig det altså, men det kunne vært gøy med litt andre impulser samtidig.

Jeg tror (eller vet) at kusinen og jeg kunne hatt det utrolig gøy sammen og kunne tilført hverandre noe bra, og det har jeg ikke lyst til å gå glipp av.

Jeg har ikke snakket med kusinen om det, men er ganske sikker på at hun føler det samme.

HI

Skrevet

Jeg er enig med 21:39. Du er jo selvfølgelig i din fulle rett til å gjøre akkurat som du vil, men dersom dette er en god venninne av deg så ville jeg nølt litt med å gjøre det bak ryggen hennes dersom hun er av den "ensomme" typen. Det er fort gjort å bli såret i slike situasjoner, men det er vanskelig å sette seg inn i hvordan det er før det skjer med en selv. Tenk om det var motsatt. Din venninne ville treffe en venninne av deg, uten at du var med. Det verste som kan skje er at din venninne tenker at dere ikke ønsker å ha henne med, og at hun tenker at det er noe galt med henne, eller at hun har oppført seg dumt.

Ville gjort som ei over her sier, inviter begge to til å finne på noe, men gjør det en dag du vet at din venninne er opptatt. I mine øyne er dette en bedre måte å gjøre det på enn å si rett ut til henne at du ønsker å finne på noe med kusinen hennes uten henne. Da vil hun sikkert bare lure på hvorfor ikke hun også kan være med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...