Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Hvorfor er det ingen som får vanlige barn lenger? Er det fordi alle foreldre er konger og dronninger??
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Jeg har verken prins eller prinsesse, men en helt vanlig datter! Takk og lov for det
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #3 Skrevet 26. april 2011 Hvorfor bry seg? Gjør det noe? Jeg kaller ikke mine gutter for prinser,men at andre gjør det er jo bare søtt!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 Gutten min er definitivt ingen prins og jeg synes det er latterlig med folk som snakker om prinsessen min / prinsen min. Men dem om det...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Det er ikke søtt!!! Med mindre Håkon Magnus er far til barnet er det ingen prins eller prinsesse.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #6 Skrevet 26. april 2011 Dette med prinser og prinsesser, det er jo bare billedlig ment. I fortellinger og eventyr handler det om den vakre prinsessen eller den kjekke prinsen. Jeg tror ikke det er noen som mener at barna deres er kongelige selvom man kaller dem for prinsesser og prinser...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #7 Skrevet 26. april 2011 Det som er teit med det er at de sier det som om prinser og prinsesser er "bedre" enn vanlige barn.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #8 Skrevet 26. april 2011 White trash fenomen... Gudskjelov har jeg ikke noe kongelige barn.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #9 Skrevet 26. april 2011 Det er ikke min oppfatning av det.. Men det er jo sånn i eventyr.. Det handle om den kjekke prinsen og den vakre prinsessen.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #10 Skrevet 26. april 2011 Hvorfor mener du da at de kaller barna sine prinser og prinsesser?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #11 Skrevet 26. april 2011 Mange som bruker det idag. Flere som har brukt det på mitt barn og.. hvordan går det med prinsen? Så fint bilde av prinsen din osv.. Tror ikke noen mener det så bokstavelig, men at det er et kosenavn.. Selv ville jeg aldri brukt det, med mindre dem kledde seg ut som en prins eller prinsesse. Tror det er dumt å bare bruke en betegnelse på barnet som trollet mitt, apekatten o.l blir lett satt i en bås fra omverdenen. Annerledes å si apekatten når de har klatret opp på bordet eller bustetroll om morgenen når håret står rett opp..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #12 Skrevet 26. april 2011 Ikke fordi de er bedre enn vanlige barn, men fordi alle barn er spesielle på sin måte, hvorav at barna blir kalt prinsessen/prinsen MIN. Vet ikke jeg, synes det er koselig.. Det er jo sånn når man er en liten jente vil man ofte være den vakre prinsessen i eventyret.. Å da får man det.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #13 Skrevet 26. april 2011 Jeg forstår ikke at man kan bli så provoset av dette. Jeg kaller ikke mine døtre for prinsesser, med unntak av når min eldste datter på 3,5 år kler seg opp i sin fineste stas og tar på seg tiaraen og proklamerer at hun er askepott. Da sier jeg at hun er jammen meg min fine prinsesse. Om folk kalle ungene sine prins/prinsesse betyr jo ikke at de tror de er det eller ønsker at de skal være det. Jeg kaller min yngste for pus av og til når jeg snakker med henne, ikke fordi jeg tror hun er en katt, men for det er mitt kosenavn på henne.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #14 Skrevet 26. april 2011 Akkurat det jeg mener 21:47! jeg kaller ikke datteren min for prinsesse heller.. Men ble ikke gal om andre gjør det.. Kaller henne for lille trollet jeg.
Omnipakk Skrevet 26. april 2011 #15 Skrevet 26. april 2011 Ha ha - som eg skulle sagt det sjølv! Eg blir smått uvel når eg ser kjente som får barn få gratulasjonshelsingar på facebook i duren "gratulerer med den lille prinsessen" og alt det der. Kvifor ikkje "gratulerer med den lille grevinnen" eller andre adelege titlar? Av og til går det ein liten faen i meg; får lyst til å kommentere "Jøss, er det Haakon Magnus som er faren? Eg trudde det var "Leif", eg!". Men ser ikkje føre meg det vil tas særleg godt i mot. Likevel - dette klissete "prins og prinsesse"-greiene er ganske vanlege omgrep å bruke; så eg og du som er kritiske er nok i mindretal her..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #16 Skrevet 26. april 2011 Så utrolig tragisk dere er som gidder å bry dere om dette. Mangler dere så mye fantasi at dere tror dette er bokstavelig ment? Alt mulig at dere henger dere opp i her inne. Hysterisk egentlig. Hilsen mamma til en pus og ei dokke
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #17 Skrevet 26. april 2011 Har du aldri lest eller blitt lest eventyr for? I eventyrene handler det om prinser og prinsesser og det er her mine barn får kallenavnet fra, (ikke fra virkelighetens kongelige...) Og sønnen min elsket å leke prins/konge og ridder når han var liten og han elsket at jeg kalte han prinsen min. Fatter ikke hva dette skulle plage deg for? Er du misunnelig for at du ikke har fått prins eller prinsesse selv? hehehe
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #18 Skrevet 26. april 2011 Dette har jeg vokst opp med som barn også, syns det var helt herlig å sitte på fanget til mamma som kalte meg prinsessa si, samtidig som hun diktet opp eventyr om prinsesser og prinser. Og det var ikke noe whitetrash over mine konservative ordentlige foreldre...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #19 Skrevet 26. april 2011 Jeg har aldri kalt min datter (som er 5) prinsesse. Men her om dagen sa hun "Mamma, selv om jeg ikke er ordentlig prinsesse så er det greit at du kaller meg for det altså". hehehe. Hun kaller MEG prinsesse og faren for prins.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå