Gå til innhold

Hva gjør man egentlig i en dåp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri vært i dåp, nå skal jeg arrangere en. Hva gjør man egentlig?

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer vel man til prestekontoret der barnet skal døpes - og finner en dato:)

Så fikser man lokale, så inviterer man folk, fikser dåpskjole, fikser klær til seg selv, planlegger hva man skal servere...

Skrevet

Kjeder seg dønn ihjel, spiser kake, ser på en unge i et latterlig klesplagg og konverserer trøtt med en gammel tante av faren/moren til barnet.

Skrevet

Jeg koser meg i dåp, jeg :-) Spise god mat, skravle med familie og venner, beundre gavene og dåpsbarnet. Koselig! Noen har også taler og sanger.

Skrevet

Jeg bare gjetter, jeg. Har faktisk aldri vært i dåp! Hihi! ;)

Hilsen 21.25.

Skrevet

Vi har invitert tanter, onkler, søskenbarn, søsken og besteforeldre av barnet. Først fgår vi i kirken og får overstått selve dåpen. Så er det selskapet med mat og ett noen kaker. Tar litt bilder og klapper oss selv og gjestene på skuldera for innsatsen.

Det blir omtrent det samme som i en konfirmasjon, bare at man (vi i alle fall) dropper de tåpelige talene og sangene. En kjedelig og meningsløs tradisjon begge deler etter min mening. De aller fleste er hykleriske når det gjelder det religiøse. Det burde egentlig vært hovedfokuset syns jeg, men i stedet har det blitt antrekk, bordpynt og mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...