Evab Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Synes det blir for mye poteter her.... Trenger variasjon. Vi griller alt fra fisk til kylling og pølser.
Gjest Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Ikke så spennende her heller. Går i salat og/eller poteter i forskjellige varianter. Båtpoteter, fløtegratinerte, bakte...
mamman til to gutter Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 Vi har ofte poteter vi også, stort sett griller vi dem i aluminiumsfolie med litt olje og salt og pepper. I tillegg har vi mye grillede grønnsaker, feks maiskolber, squash, paprika, sopp. Sist vi grillet laget vi soppstuing i en liten aluminiumsform med sopp, løk og fløte, det ble godt (vi kunne jo lagd det i panna også, men litt ekstra morsomt å lage alt på grillen;-) ). Andre ganger har vi feks hvitløksbaguetter og salat til. Eller hjemmelaget potetsalat.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Salater med masse godt i for å kunne bli mett av det istedet for poteter. F.eks med avokado og fetaost i tillegg til vanlige salatingredienser. Grillet mais. Hjemmelaget tzatziki.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 26. april 2011 #6 Skrevet 26. april 2011 Prøv fløtegratinert sellerirot! Bedre enn poteter. Er supergodt! Du bare skjærer selleriroten med ostehøvel og legger lagvis: olje, selleri, ost,krydder. Start med olje. så heller du over en boks med fløte. Jeg bruker en halv sellerirot til to personer. Og allround krydder og salt i lagene. Stek i ca halvtime. Jo lengre du steker jo mildere blir smaken. Ellers er det hjemmelaget potetsalat eller bakt potet med hjemmelaget hvitløkssmør. Noe anna som er godt er vanlig salat men ta oppi små biter med honningmelom og eple. Nam nam
Puppen og lillemor Skrevet 26. april 2011 #7 Skrevet 26. april 2011 jeg lager ofte en pastasalat med alt mulig godt i (fetaost, soltørkede tomater, oliven, avocado, pinjekjerner,osv - alt ettersom hva jeg har). Pastaen kan også byttes ut med kikerter, couscous, ris osv Dette kan kombineres med både kylling, rødt kjøtt, fisk osv på grillen. Alternativt kutter jeg ut pastaen i salaten og serverer poteter i stedet for.. da koker jeg gjerne potetene litt først (med skall), har på olje og krydder og legger de på grillen i noen minutter
Gjest JuniGull10 og mange drømmer Skrevet 26. april 2011 #8 Skrevet 26. april 2011 Jeg lager mye gresk salat og hvitløksbaguetter. Gubben er avhengig av grillpotetsalat.
thessi og lillemor Skrevet 26. april 2011 #9 Skrevet 26. april 2011 Vi spiser ofte hjemmelaget potetsalat eller couscous til grillmaten.
Tommage♀♂ Skrevet 26. april 2011 #10 Skrevet 26. april 2011 Har alltid grønn salat til, og varierer mellom hjemmelaget potetsalat, ris eller pasta. Grillede grønnsaker er også veldig godt=)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. april 2011 #11 Skrevet 26. april 2011 Salat!!!! Eller litt ris og om sommeren når vi er flere lager jeg Aioli =)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. april 2011 #12 Skrevet 26. april 2011 Potetbåter, grillede grønnsaker, ris, couscous, salat med eller uten pasta, potetsalat. Prøver å variere litt...
camilla^ Skrevet 26. april 2011 #13 Skrevet 26. april 2011 Kokte nypoteter med skall (jeg og to av ungene skal ha skall på små nypoteter, om ikke blir det feil til grillmat. De andre kikker bare rart på oss. Og kokte poteter har vi bare på hytta til grillmat) Fløtegratinerte poteter Potetbåter Hjemmelaget potetmos Poteter i hvitsaus (små potetterninger som er i en tykk hvit saus med gressløs. Jeg liker ikke potetsalat, og denne liker alle i huset så vi bruker denne istede for potetsalat.) Bakt potet Poteter og grønnsaker som er stekt i ovnen. Salat Salat med pasta Ris med stekte grønnsaker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå