Gå til innhold

gullkorn fra barnemunn. ( del gjerne deres egne)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

"jeg smurte meg ikke med solkrem i barnehagen i dag jeg, det var ikke veldig mye sol, bare en." (sander 4år)

 

Da jeg spurte jonas om hvordan det var å være 2 år, svarte han: "Mann"

 

husker ikke flere akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5-åringen: -Mamma, du har smørbart!

Meg: -Smørbart?

5-åringen: Bare tulla, Desember, Desember!

 

-Mamma, har alle mammer stor rompe? (mens hun ser på rompa mi)

 

5-åringen: -Mamma, NO betyr NEI.

Meg: Det stemmer. Hva betyr YES da?

5-åringen: *tenke tenke* -At vi får GJESTER (yester)

 

4-åringen: -Mamma, hvis jeg spiser opp middagen nå, blir jeg mann da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter x-antall do besøk etter leggetid ble jeg lei og kjeftet litt på 3 åringen.

Mens hun sitter på do kommer det fra henne "Mamma, når du er ferdig og mase skal jeg knekke deg :-o.

Jaja, kvalte latteren min med hånden da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så etter sommerkjole til meg selv, og hadde med 4-åringen min. Jeg fant en, men ikke i min størrelse. Noe jeg sa høyt, så ungen hørte det.

 

Da kom det litt fortvilet fra avkommet: "Jammen mamma da, vi skal jo i bryllup!!" Jeg spør hvilket bryllup, og da var svaret " Vårt, vel. Vi skal jo gifte oss, sånn at vi får baby!!"

 

:) Betjeningen fikk seg en god latter, da ingenting var sagt med innestemme, akkurat :)

 

Tror det kom av at mange av de andre i barnehagen fikk søsken på den tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et trangt prøverom med to barn bryter 4 åringen ut:

-oooohhh Mamma du har stoooor rompe!!! Hun ved siden av har myyyye mindre rompe enn deg!! Trenger kanskje ikke å si at jeg ikke kjøpte den buksen, trengte faktisk ikke å forklare til betjeningen som skrattlo hvorfor heller...

 

På en heller tvilsom butikk omgitt av HA folk.

- Duuu, mamma hvorfor har HAN ( peker) mannen der langt hår, det er ikke fint å han ser iallefall ikke ut som ei jente!! Kanskje han tror han er jente...

 

-På venteværelse på togstasjonen, helt stille og nesten fult så kommer seksåringen på noe mamma har sagt...

- Du, mamma se på han a... Han har sikkert dårlig råd for han har hull på knærne på buksa si!

like etterpå peker han på en dame ( fyfyfyfy) - åååå hun dama hadde vært sååååå pen ( kunstpause, mamma puster lettet ut) hvis det ikke hadde vært for at hun har masse røde flekker i ansiktet!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treåringen er i dusjen, jeg sitter på utsiden og hjelper til med å vaske henne. Så ser hun på bena mine og sier: "mamma er det skjegg?"

Ble barbering på meg den kvelden ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Når æ blir stor, skal æ ha hull i håret, sånn som han far."

 

Min pappa har måne, noe 3-åringen min tydeligvis synes er meget flott! Ha ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 åring : Du tante; mamma og pappa kliner ikke sååååå masse lenger nå.

Sagt med masse mennesker rundt. Høyt og tydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: Har du lært noe gøy i dag da?

6 åringen: Ja, vi lærte om hvordan jorden ble som den er.

Jeg: Å, så spennende, fortell da!

6 åringen: Jo, først så var det ingenting, bare jord og vann. Så kom trærne og blomstene og sånt.

Jeg: Ja, det er helt rett

6 åringen: Og så kom alle dyrene og insektene.

Jeg: Mm-m

6 åringen (ivrig): Og så mamma, vet du hva som kom da???

Jeg (tenker mennesket): Neeei, hva da?

6 åringen: TROLLENE!!!!

Jeg: Hæ?!? Men, det finnes jo ikke troll jo!

6 åringen (tålmodig): Nei mamma, men det er bare fordi at etter trollene kom solen, og da ble trollene til stein, og det er derfor vi har så masse fjell og stein her i verden.

 

Akkurat....

 

På samtale med læreren senere i uken fikk jeg mysteriet oppklart. De hadde sett "det var en gang et menneske", og de forhistoriske menneskene var nok litt like troll i min gutt sin fantasi, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pyntet meg med langt smykke og øredobber en gang vi skulle bort i jula, hvorpå min da 5-åring ser på meg, legger hodet på skakke og sier "ååååå mamma, så fin du er!!! ... Du ser ut som et juletre!"- vi knakk selvsagt sammen i latter og da sier hun lettere fornærmet -- "ja, hva er det? Juletrær er jo det fineste jeg vet!"

 

En annen gang kjørte vi trikk forbi Abbediengen stasjon, og da spør hun "du mamma..? hvem ER egentlig Abbedi-gjengen da..?"

 

Nevøen min sa til mora da hun dusjet; du har jentetiss..? -Eh, ja jeg er jo dame. -men ikke jeg? -nei. -men når jeg blir stor, da skal jeg få jentetiss! -nei lille venn, det får du nok aldr! -å? er det ikke fler igjen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått høre dette fra toåringen min(3 år i slutten av juli):

 

da jeg såvidt kom borti hodet hennes:

"au, du sparka meg mitt i huet!"

"Du har blåbærpupp"

"Det er så dumt når du ikke kan høre etter!"

Til pappaen sin før nattatid i høst: "natta da, tuppemora mi"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flirer masse her.

 

da eldste jenta mi var liten var ca 2-3 år. var jvi en tur på alnabru i oslo. og skulle shoppe litt. hun hadde på veien spist en lakris stang og var selvølgelig grisete rundt munnen. så når vi går ut bilen sier jeg til henne at vi må vaske henne litt for hun var svart i ansiktet.

 

når jeg har vasket av henne giset ser hun en liten mørk jente i butikken og sier høyt og tydelig.

" du mamma hun der må vaske seg for hun er svart i ansiktet"

jeg holdt på dø. mens jeg forklarte at nei den jenta var ikke møkkete hun hadde bare mørkere hud. det varste er jo at det ikke var første gang hun sså noen med mørkere hun da jeg har flere venner også med barn fra forskjellige land. det var bare første gang hun la merke til det, antagelig fordi jeg hadde orlagt meg litt galt fordi hun hadde blitt svart i ansiktet av den lakris stangen.

 

men festelig å tenke på nå da.

 

ellers har hun i samme alder kommet med kommentarer som:

"du mamma hvrfor er altid hun butikkdamen så sur" høyt og tydelig når vi står og betaler i kassa til nettop den butikdamen. selvfølgelig også på den lokale butikken her vi bor. det var flaut men hun hadde helt rett den damen så altid sur ut. og etter det smilte hun plutselig hver gang vi kom inn i butikken. hehe

 

På busstur.

 

" oi du dama var fin med sånn rosa leppestift og med den blå på hårene på øynene, hva heter du og hvordan fikk du det så blått? når jeg blir stor skal jeg male øynene mine slik som deg"

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma, puppene dine kan knas som boller. De er akkurat like store som boller.

 

Min mann knuste eller ødela ett eller annet og sa for seg selv; fy faen. Da minsta stikker hodet inn på kjøkkenet og sier: Ja, det kan du si det. Fy faen. (hun pleier å være bannepolitiet i huset, og med fjortiser i hus så er hun politi ofte om dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, mye morsomt her!

 

Han: Hmm

Meg; Hva?

Han; Lurer på når jeg får hår under armene jeg.. ( 4 år gammel )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på buss tur med sønnen min på 4,5 år han fant en fremmed dame å snakke med: mamma har så store pupper at hun må knyte de fast med sån derre mamma hva henter den knutegreia du har på puppene? Jeg: bh noe flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta:

 

Mamma, du har så stor, myk mage. Akkurat som bolledeig.

 

Mamma, hvorfor har puppene dine krympet.

Jeg: fordi jeg har sluttet og amme. Da blir de mindre

Jenta: men hovrfor ble ikke puppene til tante mindre etterpå?

 

Jeg: har kommet med en liten tirade om roting og at hun er for dårlig til å legge ting på plass, også må JEG lete opp det hun savner.

Jenta: trode du at du skulle få en perfekt unge, eller? En som alltid rydder opp? Men DET fikk du ikke....

 

Gutten; mamma, du har støv på tissen (da vi dusjet sammen)

 

Også har han en vane og si; "jasså, sier du det du"...Både når det passer og ikke passer

 

Og; "jada, jeg skjønner hva du sier" (når vi har mast og mast og mast og han ikke reagerer)

 

Og, " det kan'ke være mulig" er også noe han bruker fast, bare som et "ettersleng" til egen,- eller andres, kommentar..

 

Han er knapt 3,5år :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp fått tvillinger, de var 5 dager gamle og vi var kommet hjem. Satt skamløst og ammet sønnen min og dere kan jo tro magen var veldig flott.

 

Da kommer 2åringen bort til meg og står og titter.

 

Så dytter hun på magen min og sier

"du, mamma. Magen din er jo helt ødelagt! Den ser ut som et kart!! Hihih".

 

Takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min var i den alderen der man oppdager at gutter og jenter ikke ser helt like ut, og hun hadde nettopp oppdaget at størrelsen på tisseluren varierer med alderen. (Hun hadde observert både brødrene og faren)

 

En dag stod vi i kø på posten, og da kommer det inn en stor og kraftig mann på sikkert godt over 2m. Da napper min datter meg i jakka og spør høyt og tydelig: "Mamma, har den mannen der elefant-tisselur?"

 

....eh....hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha :D jeg ler så tårene triller her :) Barn sier så mye festlig :)

 

Ei venninne skulle passe mine to små snupper for jeg skulle i møte, så sier jeg til eldste (4,5 år) "Husk å høre etter når du er der på besøk og gjøre som de sier" Hun:"Ja ja, visst de sier jeg skal vaske huset så skal jeg vel gjøre det da...."

 

Vi var på sydentur, og min mamma har vel noen ekstra kilo, så 4 åringen stikker fingeren inn i magen på mormor:"når kommer babyen din ut da??"

 

"mamma, du har skikkelige sekkepupper, er det derfor du har de i hengekøye??"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha

jeg ler så jeg nesten tisser på meg.

 

unger er herlige gleder meg til min lillemy begynner å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen (3,5år): Mamma? Babyen i magen, har den to fisker å leke med?? og en andunge?

Meg: Hæ? Hvorfor tror du det?

Sønnen: Jo for dem bor da i vann alle sammen!

 

Sønnen: Jenter kan ikke stå å tisse fordi dem ikke tisser så mye!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma, kan jeg ha på meg kortarmet bukse i dag?

(shorts)

 

Lillesøster kommer såvidt ani storesøster. SE! Hun drepte meg her!!! (peker på fingeren)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenat i samtale med mormor:

jenta: Mamma har baby i magen hun.

Mormor: Hva har jeg da?

Jenta: Mimmi, du har flesk du!

 

Jenta og pappa på skogstur:

Pappa Jeg tenker vi går her jeg.

Jenta: Pappa, du har en tanke i hode også du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! unger er herlige :)

 

Da jeg gikk høygravid for et par mnd siden var jeg hos svigerinna mi og tantejenta mi på 4 år.. Jeg var litt sliten og lei så jeg sukka tungt og satte meg ned i sofaen ved siden av 4-åringen, og sier "nå gleder tante seg til at babyen kommer ut for nå er jeg sliten og tung", og da kommer det kjekt fra tanteungen min "jammen tante, magen din blir itte borte for det om babyen kommer ut, bare se på mamman min".!! Det er fra sine egne man skal få høre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...