Gå til innhold

Hvorfor har noen barnehager 24-timers regel, mens andre har 48-timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår barnehage er det 24-timers regel ved sykdom, men vet at det anbefales 48 timer. Utrolig dust at det ikke er like regler i alle barnehager for omgangssyken er jo like smittsomt enten man bor i Solør eller i Svolvær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er kommunelegen som bestemmer

Skrevet

De barnehagene som praktiserer 24 timer har antagelig aldri hatt en runde med den utrolig smittsomme omgangssyken som smitter så lenge som 48 timer etterpå.

Det er jo veldig få typer omgangssyke som er så smittsomme da, men siden det finnes noen få av de praktiseres 48 timer for sikkerhets skyld.

Skrevet

Fordi det er kommunelegen som bestemmer

Skrevet

Har årlige runder med Norovirus. Smitter ikke det i 48-timer?

Er veldig plaget med omgangssyken i barnehagen og jeg tror det er fordi barna ikke er hjemme lenge nok. Utrolig slitsomt med 1-2 runder i mnd.

hi

Skrevet

Vet det. Lurer ikke på hvem som bestemmer.

HI

Skrevet

Jeg mente ikke å skrive det 2 ganger, og det var meninga at det skulle komme på litt mer der. Eller, det kom på, men så hang hele shiten. Møkkadib

Anyway, legene har forskjellig oppfatning av hva som er nødvendig eller ikke. Så jeg tror nok det handler om at det ikke er retninglinjer som er like over hele linja...

På samme måte som at noen steder kan man gå i bhg med øyekatarr, andre ikke (Altså, da uten å ha startet behandling)

Men ja, det burde vært like regler overalt

Skrevet

Det er fordi vi har mange forskjellige kommunelger her i landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...