Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 I vår barnehage er det 24-timers regel ved sykdom, men vet at det anbefales 48 timer. Utrolig dust at det ikke er like regler i alle barnehager for omgangssyken er jo like smittsomt enten man bor i Solør eller i Svolvær.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Fordi det er kommunelegen som bestemmer
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #3 Skrevet 26. april 2011 De barnehagene som praktiserer 24 timer har antagelig aldri hatt en runde med den utrolig smittsomme omgangssyken som smitter så lenge som 48 timer etterpå. Det er jo veldig få typer omgangssyke som er så smittsomme da, men siden det finnes noen få av de praktiseres 48 timer for sikkerhets skyld.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 Fordi det er kommunelegen som bestemmer
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Har årlige runder med Norovirus. Smitter ikke det i 48-timer? Er veldig plaget med omgangssyken i barnehagen og jeg tror det er fordi barna ikke er hjemme lenge nok. Utrolig slitsomt med 1-2 runder i mnd. hi
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #6 Skrevet 26. april 2011 Vet det. Lurer ikke på hvem som bestemmer. HI
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #7 Skrevet 26. april 2011 Jeg mente ikke å skrive det 2 ganger, og det var meninga at det skulle komme på litt mer der. Eller, det kom på, men så hang hele shiten. Møkkadib Anyway, legene har forskjellig oppfatning av hva som er nødvendig eller ikke. Så jeg tror nok det handler om at det ikke er retninglinjer som er like over hele linja... På samme måte som at noen steder kan man gå i bhg med øyekatarr, andre ikke (Altså, da uten å ha startet behandling) Men ja, det burde vært like regler overalt
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #8 Skrevet 26. april 2011 Det er fordi vi har mange forskjellige kommunelger her i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå