Gå til innhold

Førstegangs gravid og litt uvitende:/


trønderveitja1987

Anbefalte innlegg

1. Når ska bør man fårrå til legen og gi beskjed at man er gravid?

 

2. Ka syns dåkk om privat ultralyd i uke 10? Syns d e så læng å gå t uke 17 fer å sjå om d e nå liv osv? Går liksom itj opp fer mæ at æ e gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første kontroll hos legen er i uke 8-12. Når det gjelder privat ul kommer nok ikke jeg til å gjøre det. Jeg syntes at det var fint med de kontrollene jeg var på sist. Husk at både jordmor og lege bruker å høre etter hjertelyd med et apparat utenpå magen. På den måten får du høre det lille nurket selv om du ikke ser det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå i uke 12-14 for å se på nakkefoldet.. Gjorde det sist gang også. Hvis du er spent og tilbudet er i nærheten så er det bare å gå. Jeg fikk sjokk da jeg så hvor langt utviklet babyen var i uke 14. Var jo nesten ingenting i uke 7+4.. Eller sjokk og sjokk.. Utrolig positiv overrasket. Det er de bilder jeg klarer å se best hvem babyen er lik, faktisk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg er i samme situasjon som deg. Eller, det vil si det er ikke første gangen jeg er gravid, men første gang jeg er over 5 uker! Hadde en SA i februar. På grunn av det har lege bestilt time til UL i uke 8. Tror det er mest for å roe ned en bekymret gravid jente:) Jeg har også bestilt første offesielle svangerskapskontroll hos lege i uke 8. Er jo litt utålmodig etter å se at alt er bra med h*n der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...