Gå til innhold

Førstegangs gravid og litt uvitende:/

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første kontroll hos legen er i uke 8-12. Når det gjelder privat ul kommer nok ikke jeg til å gjøre det. Jeg syntes at det var fint med de kontrollene jeg var på sist. Husk at både jordmor og lege bruker å høre etter hjertelyd med et apparat utenpå magen. På den måten får du høre det lille nurket selv om du ikke ser det!

Jeg skal gå i uke 12-14 for å se på nakkefoldet.. Gjorde det sist gang også. Hvis du er spent og tilbudet er i nærheten så er det bare å gå. Jeg fikk sjokk da jeg så hvor langt utviklet babyen var i uke 14. Var jo nesten ingenting i uke 7+4.. Eller sjokk og sjokk.. Utrolig positiv overrasket. Det er de bilder jeg klarer å se best hvem babyen er lik, faktisk. :-)

Hei på deg!

Jeg er i samme situasjon som deg. Eller, det vil si det er ikke første gangen jeg er gravid, men første gang jeg er over 5 uker! Hadde en SA i februar. På grunn av det har lege bestilt time til UL i uke 8. Tror det er mest for å roe ned en bekymret gravid jente:) Jeg har også bestilt første offesielle svangerskapskontroll hos lege i uke 8. Er jo litt utålmodig etter å se at alt er bra med h*n der inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...