Gå til innhold

Hjelp til velge BILSETE til 3 åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må handle inn nytt sete nr 2 til poden på 3 år, det han har i mannen begynner å dra litt på åra, og da vil vi ha et nytt et :)

Jeg har lyst på akta graco nautilus:

http://viewer.zmags.com/publication/4d3f4b66#/4d3f4b66/25

men sliter med å finne testresultater på det! Har sett tester på andre akta graco, og foruten vanskelig å feste i bilen pirk på et av setene har det jevnt over vært veldig bra mtp sikkerhet og komfort.

Grunnen til at jeg ønsker akkurat dette sete, er at det kan brukes lenge. Sønnen min veier 15 kg, og om et års tid er det nok over på bilens egne belter, da er det greit å slippe å kjøpe nytt. Jeg liker også at setet har koppholder og "armlen" :)

Noen som har dette setet eller kjenner noe til det?? Jeg har veeeldig lyst på det, men bruker til vanlig BeSafe sete, så er litt kresen :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sånne til guttene på 3 og 5 i bil nr. 2...

Har Besafe i den bilen vi bruker mest (er litt Besafe-tilhenger,jeg og...;))

Har brukt Gracoen mest som beltestol da 3-åringen min også veier 15 kg. og syns ikke den stolen satt så godt fast i bilen når vi festet den og brukte 5-punkts selen på bilstolen for å feste barnet, men det kan sikkert være pga. sete i bilen også (eller att jeg er vant til Besafe som "jekkes" fast;)) Men den virker veldig behagelig å sitte i og har recline funksjon om barnet sovner (kan vippes litt opp):)

Men jeg er iallefall veldig fornøyd med den som beltestol, men ikke såååå fornøyd med den om vi bruker selene på stolen...

Koppholderen er VELDIG populær:D

Skrevet

takk for tilbakemeldingen :) Gracoen skal stå primært i en Volvo V40, den har ganske flate seter trur jeg ;)

Noen andre som har prøvd det setet??

Skrevet

Husk at setet bare kan brukes til 25 kg og deretter må det brukes som pute, ikke bruk pute, det er falsk trygghet!

HTS har sluttet å produsere det og andre produsenter følger etter, mest sannsynlig kommer det restriksjoner mot putebruk i 2012-13.

Bytt til beltestol ved 25 kg.

Skrevet

Det beste setet etter min mening er Britax Kidfix. Hvis du har isofix. Barna sitter som støpt. Virkelig supert.

Hilsen en med tre barn, 2 biler og en haug av bilseter.

Skrevet

Men kan jeg ikke bruke sen som beltestol frem til han er ferdig da? Må jeg fjerne ryggen etter 25 kg hvis han ikke er for lang?

Skrevet

dytter litt jeg ;) Og ryggen skal fjernes når barnet er over 135 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...