Gå til innhold

Er dette irriterende å høre hvis du er litt rund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må være ganske ensporet når det kommer til vekt og min egen kropp. For jeg har ikke TENKT tanken at hvis jeg kommenterer min egen kropp og sier, "Nei nå måå jeg slutte å spise kake for jeg har ikke godt av det". Og samtidig sitter det noen som er litt runde ved bordet som kanskje irriterer seg over det?

For her er situasjonene. Jeg har bare 4 mammakilo igjen å få bort før jeg er tilbake til der jeg var. I barselgruppen min er det et par stykker som har igjen ganske mye. Og jeg har tydeligvis vært litt tett et par ganger og kommentert negativt om min egen kropp uten å TENKE i det hele tatt på at noen kan ta det negativt til seg siden de er større enn meg.

Dette kan jeg ha gjort mange ganger uten å tenke meg om. Det er min samboer som gjort meg oppmerksom på siden jeg har klaga slik på magen min og han selv driver og slanker seg nå og sliter med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns slike kommentarer er utrolig dumme, uansett om alle andre er slankere enn deg.. Okei, kanskje du ikke burde spise mer kake, så ikke gjør det da, ingen andre enn deg trenger å vite det, dermed er det ikke noe du trenger å kommentere høyt, bare tenke inni deg!

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, men jeg prøver å ikke si slike ting foran andre som kanskje føler seg verre enn det jeg gjør.

Jeg må jo tenke på hvordan jeg ville ha følt meg for ca 15 kg siden om en som var mye mindre enn meg satt og snakket om hvor feit hun var. Tror Jeg ville ha blitt litt lei meg, og jeg ønsker ikke å gjøre andre lei seg derfor så holder jeg det for meg selv.

Skrevet

Helt enig. Skulle ønske jeg ikke hadde kommentert slikt så mye, men jeg har rett og slett manglet selvinnsikt akkurat på det feltet

HI

Skrevet

Synes du kan si det hvis det er det du føler for:) Er verre hvis du hadde sagt til meg at jeg ikke hadde hatt godt av det:)

Hilsen en med minst 20 kg ekstra...

Skrevet

Jeg blir litt irritert. Fordi jeg har dårlig samvittighet for at jeg spiser kake i utgangspunktet, og når en av de slanke sier noe slikt om seg selv så virker det som hun sier til meg "Ja, noen av oss tenker på helse og utseende!" - men så er jeg sikkert bare veldig overfølsom med mine 15 ekstra kilo...

Skrevet

Jeg får litt makk avb folk som stadig skla kommentere at de må slanke sel, er på slankeren, dette har vi ikke godt av osv.

I selskap, vanlig besøk, ute for å spise middag watever !

Har en mor som stadig jamser om hvor mye hun har gått ned, hva hun ikke kan spise etc etc. Hun tar gjerne kake, men må si hvor mye hun må gå tur for å få bort det kakestykket.

Hva skjedde med å kose seg med maten ?

Om man føler at kroppen ikke har godt av kake, ja da lar man være eller tar et liiite stykke helt diskret. Ikke la hele selskapet få dårlig samvittighet.

Selv har jeg gått ned over 10 kg nå, uten å utbasunere noe som helst. Bare bevisste valg i forhold til hva jeg putter i meg. Ingen andre enn de som har spurt spesifikt har fått med seg dette.

Av og til kan man unne seg et kakestykke i selskap, både fordi det er godt men også fordi det er forventet at man skal kose seg.

Det går da an å stramme inn på noe annet i ettertid.

Skrevet

HI her igjen.

Huffa meg, ja det er nettopp det. Men jeg kan i hvert fall garantere at jeg er en av de personene som IKKE sier slikt for å liksom mene at noen andre burde slanke seg. Jeg har ikke noe med andres vekt og bryr meg egentlig veldig lite. Jeg synes mange er kjempefine selv om de har noen kilo for mye. Det er kanskje derfor jeg har tenkt meg så lite om når jeg har liret ut av meg kommentarer som "å jeg er såå lei av å ikke få på meg de gamle buksene mine".

Men nå skal jeg tenke meg litt om neste gang jeg får lyst til å kommentere vekten min.

Skrevet

Ja, det er mangel på sosial intelligens. Jeg er selv tynn og selv om jeg personlig gjerne skulle veid et par kg mindre holder jeg kjeft om det.

Skrevet

Jeg har ei vennine som er særdeles overvektig og jeg hadde da fem kg plus som virkelig irriterte meg.

Tok jo det opp med henne at jeg følte meg så overvektig og det var ikke for å håne hennes problemmer på noen måte.

Hun svarte "De fem kg du har for mye er for deg like ille som de 40 jeg har for mye. Det er ikke tallet, men følelsen som er ille"

Mye sannhet i det og dårlig selvtillit kan man ha uansett hvilken størrelse kroppen kommer i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...