Gå til innhold

Ikke voldta henne!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt! Denne må flere lese!

Skrevet

Feil forum kanskje, har ikke tenkt til å voldta henne jeg.

Skrevet

HI har sikkert ikke tenkt på denne artikkelen som rådgivende for gruppen av mennesker som befinner seg her inne.

HI, jeg er enig i masse av det som står i artikkelen, kjempe bra skrevet, og absolutt verdt å lese (for ALLE ano 16:03).

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Ekstremt bra artikkel!!!

Jeg hører nemlig oftere og oftere kvinner rundt meg si "man kan jo skylde seg selv når man går med så korte skjørt!", og det gjør meg mektig forbanna! Det er ALDRI offeret sin skyld..

Skrevet

Rådgivere for nye landsmenn og idioter av noen guttunger ellers?

Skrevet

Denne skjønte jeg ikke...

Skrevet

Har spredd. Jævlig godt skrevet!

Skrevet

http://lammelaartanker.wordpress.com/2011/04/23/bak-enhver-kvinne-rusler-en-potensiell-voldtektsforbryter/

Har skrevet om samme tema, bruk også linken du finner i kommentarfeltet, som jeg anbefaler.

Jeg er dritlei av at menn forholder seg passivt til at damer voldtas og begås overgrep mot. Hvorfor snakker ikke menn i det offentlige? Hvorfor er menn tause, er de redde for å få stempel som mindre mandige hvis de bryr seg om andres helse forårsaket av dem selv?

Hvorfor skal damer ta ansvar for både seg selv og for menns oppførsel?

Skrevet

"Hvorfor skal damer ta ansvar for både seg selv og for menns oppførsel?"

-det er akkurat det som er poenget! Å råde kvinner til å kle mer på seg, ikke gå alene etter mørkets frembrudd o.l er det samme som å legge ansvaret over på hver enkelt kvinne, og dersom hun blir voldtatt, vel "jeg har i hverfall skuldrene fri, for hvis hun hadde fulgt rådene mine så hadde hun jo ikke blitt voldtatt". Nordmenn, og det norske samfunns holdninger er så egosentriske at lite gjennomtenkte av og til at jeg blir kvalm. Blæh.

Og du har helt rett i dette med mannfolka. Jeg har en lillebror, og når han gjør idiotiske ting så er det kompisenes mening som oftest får ham til å tenke seg om. Hvis jeg får et kompliment fra kjæresten min går det som regel inn ett øre og ut det andre. Hvis venninnene mine sier det samme derimot, så hører jeg det. Menn må snakke med menn, det nytter ikke at vi kvinner kjefter og smeller på alle mannfolka.

Faen heller, folk må begynne å bry seg!

Skrevet

■Hvis en kvinne jogger alene klokken 5 om natten, ikke voldta henne

■Hvis en kvinne er beruset, ikke voldta henne

■Hvis en kvinne går med korte skjørt, ikke voldta henne.

■vis en kvinne går alene om natten, ikke voldta henne.

■Hvis en kvinne er ruset og i koma, ikke voldta henne.

■Hvis en kvinne minner om eksen din som du fortsatt er interessert i, ikke voldta henne.

■Hvis en kvinne flørter med deg, men ikke vil gå videre, ikke voldta henne.

■Hvis en kvinne sover i sengen sin, ikke voldta henne.

■Hvis en kvinne sover i sengen din, ikke voldta henne.

■Hvis en kvinne ombestemmer seg mens dere har sex, ikke voldta henne.

FOR DETTE HØRER VOLDTEKTSMENNENE PÅ?

Skrevet

Jeg må jo si meg enig i det som står i den artikkelen. Og klart ingen skal bli voldtatt.

Men jeg jobber med endel av disse kvinnene som blir voldtatt, og i blant når jeg hører historiene så kan jeg ikke annet enn å tenke "åhhhh... det der var jo ikke særlig smart gjort". Det er ikke lurt å bli med en vilt fremmed mann i taxien og slippe han inn i leiligheten fordi han vil låne doen.... om en mann spør om dere skal dra hjem til han for å planlegge hvor dere skal på nachspiel så er det vel ganske klart hva som ligger bak.

Det er de færreste voldtektene som er overfallsvoldtekter, de fleste skjer der man har blitt kjent med gjerningsmannen, dvs oftest på nachspiel.

Atter en gang, ingen fortjener å bli voldtatt.... men ikke gå hjem fra byen gjennom en mørk park, i kort skjørt, sjanglende.... det er en større risiko for at slike ting kan skje da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...