Gå til innhold

blir så oppgitt over sukkerhysteriet til endel mødre!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stadig hører og leser jeg om mødre som ikke skal gi noe sukker til barnet før barnet nesten er konfimert. Og jo, tanken om å ikke gi godteri og brus o.l i tide og utide er bra. Alt med måte liksom....

Men hva er greia med at det ikke skal være noe sukker?? Det må jo være foreldre med særdeles god økonomi som har disse holdningene. Jeg vet hvertfall med meg selv at jeg kjøper brød og pålegg på butikken, dette er tulsatt noe sukker... jeg tyr noen ganger til posesaus eller posesupper... det er tilsatt sukker... tror ikke ungen tar så mye skade av det jeg.

Men det som forbauser meg mest er at de er ikke like forsiktige med salt, og det er faktisk ganske så skummelt, for salt er det altfor mye av i maten, og det er ikke bra for barn!

Usj, bare en liten utblåsning.

Og ja sønnen min får i seg både salt og sukker, men alt med måte :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanken hos meg er at jeg kommer fra en familie der alle er feite og jeg var selv feit fra jeg var liten til jeg var nesten 20 år. DET vil jeg ikke at min datter skal bli og når man vet at fedme også kan være genetisk så holder jeg litt igjen på sukker og søtt.

Skrevet

Sånn tenker jeg også: alt med måte.

Jeg stresser ikke med sukker i mat og drikke, men de får ikke godteri annet enn i helgene og ved spesielle anledninger. Nugatti kun på lørdager osv. men om de får et glass brus eller en is i sommervarmen, det er helt i orden for meg. Vi pusser tenner to ganger om dagen, ingen er overvektige eller har hatt et eneste hull i tennene, og barna er veldig aktive. Så da stresser jeg ikke med det.

Skrevet

15.09

helt enig i at man skal være forsiktig med det. Men det hysteriet om at vi nærmes fyller påskeegget med leker og frukt synes jeg er overdrevent.

Både jeg og mannen min har anlegg for å legge på oss, så jeg vet at vi må være forsiktige.

Men likevel så velger jeg å gi sønnen min is og saft noen ganger.... ikke hver dag, men en sjelden gang. :)

HI

Skrevet

hehe, det forrige innlegget var ment til 15.02.... :) Litt surrete i hodet mitt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...