Gå til innhold

samvær med tilsyn.. noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor grove ting som må skje med et barn før far mister samvær eller får samvær med tilsyn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det vold inne i bildet.

Grov vold eller så ille som seksuelt misbruk. Og ennå da er det ikke alltid det blir vedtatt samvær med tilsyn. Hver sak er forskjellig.

Lykke til.

Skrevet

Jeg tror det skal ganske mye til faktisk, før man får igjennom noe sånt. Det beste er vel å kontakte barnevernet og advokat, og så gå til sak mot barnefar vil jeg tro.

Men i første omgang kan det kanskje gå ann å se om det finnes noen løsning på å få far til å bli en bedre far for barnet/barna?

Det kommer jo selvfølgelig an på hva som er galt da.

Jeg vet om flere tilfeller hvor det i mine øyne kanskje burde vært samvær med tilsyn, eller ikke noe samvær i det hele tatt, både med mødre og fedre. Da er det snakk om narkotika, og/eller tunge psykiske diagnoser, hvor vedkommende ikke kan bli, eller er villig til å bli bedre.

Et tilfelle hvor barnevernet har vært enig med mor om samvær med tilsyn av far, er hvor far er tungt schizofren (eller hvordan det skrives). Han får ikke være alene med barnet. Der er det en fra barnevernet som er med på samvær noen timer innimellom, utenom det, er det kun kontakt via tlf.

Skrevet

Så enkelt er det ikke for en privat person og få samvær med tilsyn.

en venninne av meg har krevnd samvær med tilsyn for eksen, barnefaren til ungene, barnefaren bruker grov vold mot voksne og barn, dette har hun kjempet med i over ett år før hun fekk hjelp av skulen som truet da med barneverne inn i bilde på barnefaren, men her blei det at faren blei nektet samvær pga ungene forandret seg til det negative når de var hos faren

Er det barnevernet som ønsker samvær med tilsyn så får barnevernet det på timen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...