Gå til innhold

Var hos jordmor i dag og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

da hun lyttet etter fosterlyden sa hun: "Dette må vel være en jente?" Hørte den med en gang og den var 154. Hun sa det ofte var jenter som var så livlige... Men på ul i uke 17 mente jordmor det var gutt... Kan det være feil tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med fosterlyden er nok ikke helt å rette seg etter...;)

Jeg har hatt 3 barn med "jentelyd"... 2 av dem var gutter, 1 jente;)

Men de kan så klart ha sett feil på ul også...

Skrevet

Sønnen vår hadde jentelyd hele tiden.

Skrevet

aldri ta for gitt om noen sier slikt. selv om babyen din har typisk jentelyd så er det umulig å avgjøre kjønnet på den måten. det er gjerne babyens hvilepuls som av kan avsløre om det er gutt eller jente da jenter har en tendens til å ligge litt høyere. men ingen regel uten unntak. for å finne hvilepulsen så må man måle litt lenger enn 30sekunder. skulle tro jordmødre visste bedre enn å si slikt.

hva vet vel hun om babyen akkurat hadde våknet, sov, tatt et par saltoer eller danset salsa?

Skrevet

Ei venninne av meg fødte nettopp ei jente, og ultralyden viste også jente, men hjertelyden viste gutt hele tiden, så hun var veldig usikker hele tiden. Har du fått vite at det er gutt på ul så er det nok veldig liten sjanse for at det er jente. Ikke ofte de tar feil den veien.

Skrevet

Er vel litt en gammel myte det med at pulsen er så forskjellig på gutter og jenter, akkurat som noen sier en har jentemage eller guttemage på fasongen?

Ville stolt mer på ultralyden.

Skrevet

Vel, både jeg, og jenta vår hadde 138 i puls;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...