Eplebiten Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Jeg har kjøpt meg en sånn caremaxx doppler og idag kom den i posten. Var bare å skyndte seg hjem og se om jeg fant noe hjertelyd. Etter mye leting på høyre side, hvor jeg var fast bestemt på at den lille måtte ligge fant jeg kun min egen puls. Etter 20 minutter prøving og leting fant jeg tilslutt en annen lyd på venstre side, litt lik min egen puls bare mye raskere. Er det dette som er hjertelyden til den lille? Lå i flere minutter og bare hørte på dunkene og klarte ikke helt å skru av lyden. Hvis jeg har hørt rett og dette faktisk stemmer føler jeg at en hel bør med bekymringer er løftet av fra skuldrene mine. Jeg er 12+1 idag.
Tulla*venter vårt 4 barn <3 Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Skal gå MYE fortere enn din. Men du kan prøve å søke på youtube:) Der skal du kunne høre hvordan hjertelyden skal låte-
Eplebiten Skrevet 26. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2011 Takk for tipset! Skal gå inn å søke med en gang.
Gjest fanten Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 Da jeg var på kontroll hos jordmor i uke 15 måtte jeg forsikre henne om at jeg ikke ble bekymret om hun ikke fant hjertelyden. Jeg hadde nettopp vært på UL og derfor synes jeg det var helt greit om hun ikke fant den. Dvs det kan være vanskelig å finne hjertelyd så tidlig. Og kanskje ihvertfall når en selv er uerfaren. Så om du kommer frem til at det du hørte ikke var hjertelyden så må du ikke bli bekymret av den grunn. Hvis du er engstelig så kanskje det er lurt å gå til en privat UL i stedet, hvis du har råd. Da får du se både babyen sprelle og hjertet slå i uke 12. Ellers så høre lyden av hjertet ut som en veldig rask puls ja.
Eplebiten Skrevet 27. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2011 Var hos legen idag, og hun kunne bekrefte at det var hjertelyd jeg hadde hørt. Fikk også høre den på nytt idag. Magisk! Det er litt rart, har ikke gått opp for meg før nå at det faktisk er en liten inni der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå