Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Jeg skal ha av masse gammel tapet. For å legge ny. Det var mye mer og mye tykkere lag med tapet enn jeg hadde trodd. Har kommet til 5 laget med tapet og enda så kommer det opp en ny. Noen som har tips om hvordan jeg enklest mulig kan få en jevn og fin flate?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 du må bare rive det av. du kan væte tapetet så slipper limet lettere. når du har kommet helt imellom og fått fjernet det som fjernes kan så må du sparkle og pusse, sparkle og pusse, sparkle og pusse. mulig du må sparkle og pusse også.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #3 Skrevet 26. april 2011 Du kan få kjøpt eller leid en liten tapetfjernermaskin som lager små hull i tapeten og blåser inn varm vanndamp. Dette gjør at limet løsner og kan skrapes bort enklere. Jeg holder på med akkurat det samme, men har ikke så mye tapet som deg og klarer meg med varmt vann med samiakk oppi. Ellers så blir det som anonym sier under her, mye skarping, pussing og sparkling. Det finnes også en undertapet/duk (non-vonen duk av polyester.) som du kan legge over slik at overflaten blir glatt til den nye tapeten. da får man et slett underlag som ikke trenger å sparkles før man legger på tapeten eller evt. maler. Hør med en malerforetning eller byggevare, de skal kunne en del om dette og ha en del brosyrer om det Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå