Gå til innhold

Jeg trenger anbealing av barnevogn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i 4. etasje (uten heis), så vogna må tåle opp og ned trappene daglig. Jeg har ikke førerkort, så kan ikke la vogna ligge igjen i bilen heller, for da blir den tatt med til samboers jobb :P

Vi får heller ikke lov til å sette igjen vogna nede i 1.etasjen.

Jeg vil gå tur daglig, så jeg må ha en skikkelig vogn som tåler å bli "humpet" opp og ned trapper så mye.

Samtidig må den være god og stabil for baby.

Noen som kan anbefale meg en vogn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg valgt en Bugaboo.

Tviler på at noen vogn har godt av humpe opp og ned så mange traååer daglig. Dessutten er det tungt.

Men med en Bugaboo klikker du lett av baggen/sportsdelen som veier nesten ingenting. Den mærer du i den ene hånda og understellet som er lite sammenslått bærer du i den andre. Og vips setter du det sammen på 1 2 3 nede/oppe.

Skrevet

jeg var på jakt etter en høg vogn, fikk tak i lett det jeg ville ha... gikk til butikkene som selger vogner og spurte etter vogn til mitt behov :)

er vel kanskje det lureste og gjøre slik?

Skrevet

Oh God! Det hørtes slitsomt ut. Hvordan skal du klare å få vogna opp og ned samtidig som du er alene med babyen? Har du tenkt å babyen hoppene i vogn opp og ned 4 etasjer hver eneste dag? Eller skal du bruke bæresele i trappene. Dere burde kanske vurdere å flytte? Har dere ikke en bod kjelleren? Har dessverre ingen tips til vogn som tåler å humpe 4 etasjer hver dag i lengden, men hadde nok valgt en som var veldig lett f.eks mountain buggy eller easywalker.

Skrevet

Ja det er bare å høre hos selgerne:-) Du trenger vel en trehjuling med grei størrelse på handlekurven,god kalesje som egner seg i Norge, vendbar sittedel og en vogn som ikke veier for mye.

Skrevet

Jeg har tenkt til å bære babyen selv, enten i bag-delen eller i bæresele. Kan jo ikke humpe vogna med baby oppi der stakkar :(

Ja, det blir nok veldig slitsomt, men jeg har på en måte ikke noe valg. Vi har ikke bod i kjelleren desverre, den er i samme etasje som leiligheten....

HI

Skrevet

Trenger ikke være så ille da....Ta først vognen ned mens babyen ligger på en trygg plass,så babyen. Samme opp,babyen først.

Skrevet

ehhh, da er du kommet til en dårlig selger....

Skrevet

Hvorfor det? Er du en av dem som er anti-3-hjul?

Skrevet

Er det em kjeller det du kan ha vognen i? en utebod? snakk med utleier eller borestlaget de kan da virkelig ikke kreve at du skal ha vognen opp daglig? Hva med å låse den ute under stor grønn pressening da?

Skrevet

Eneste muligheten til å låse fast noe ute, er i sykkeboden i naboblokka. Og der har vi fått streng beskjed om at det skal stå kun sykler...

Det er heller ikke lov å sette igjen noe i oppgangene, da blir det fjernet og kastet av styret (etter advarsel). Det er ingen utebod her, og private boder er i samme etasje som tilhørende leilighet....

Flytte? Det har jeg ønsket lenge, men sambo er ikke helt med på det... Han mener det er for dyrt å flytte (selvom vi fint kan finne et annet sted til samme pris, og også har råd til å betale litt mer i lån enn vi gjør nå).

HI

Skrevet

var nå den handlekurven jeg tenkte på hehe.

er anti 3-hjul på nerområdes føret her oppe som ikke gjør den stabil nok. har venninner som har opplevd tipping av vogn pga vinterføret.

Skrevet

Så fordi vogna til din venninne tippet så gjør alle de med 3 hjul det???

4 hjulinger tipper de også. Det er tyngdepunktet som er avgjørende , ikke hovedsaklig antall hjul.

Skrevet

Hmm det skal ikke være lett å ha barn. Ta en telefon til styre og spør hva de foreslår.

Da blir det bæring på deg da. Hva med de nye vognene til simo da?

Skrevet

Ja, simo har jo høy kvalitet.

Jeg er skeptisk til selgere jeg da, for mange av de er kun ute etter å selge for mest mulig penger, og da er det ikke alltid man får det man faktisk trenger...

Derfor jeg spør her inne, hva dere har av erfaring :)

HI

Skrevet

sa det var forholdene her jeg bor som gjør det...

i byer og flat mark er de jo geniale de med 3 hjul, men skal man utenfor dette bør man heller gå for andre typer.

et barn sitter ikke helt i ro, så tyngdepunktet flytter på seg jo eldre de blir og mer urolige.

Skrevet

Hvor bor du? Det må da være fler steder å gå å titte?

Skrevet

herlehet... svar nå på det jenta spør om da og ikke kom med alskens drit om alt annet. hun skal da ikke behøve å flytte pga ei vogn som må opp og ned trappene daglig.

du trenger en vogn med god demping. (hva har en god kalesje med saken å gjøre slik ei anna her forslo??? er den lettere få opp og ned trapper da??) eller en superlett vogn som kan bæres og ikke "humpes". hvor mange hjul det bør være på vogna vet du best selv. selv har jeg 4 på min.

hvilke vogntyper som er superlette eller har god demping er jeg derimot ganske så usikker på da jeg kun har eid en vogn og en trille og kan ikke anbefale noen av dem i forhold til dine kriterier.

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt en Emmaljunga eller Simo Kombivogn. Solide og gode vogner.

Evt en Bugaboo som du lett kan klappe sammen og som veier lite. Da slipper du å "humpe" opp og ned 3 etg, men kan ta den under armen med evt baby i bæresele eller at babyen bæres opp først.

Skrevet

Skal du opp og ned trapper anbefaler jeg en vogn med ikke altfor myke fjærer, ei heller ei altfor tung vogn. Jeg har ei brio sing som jeg hatet da jeg hadde kjøpt den men som jeg er blitt glad i etterhvert. MEN noen vintervogn er det ikke. Bugaboo høres ut som ei perfekt vogn til dine behov. Simo feks blir et mareritt og drasse opp og ned trappene.

Lykke til!!

Skrevet

Hjelper ikke å komme opp trappene når det ikke går an å trille tur....

Skrevet

Flytt eller finn en plass du kan ha vogna ute/nede!!!

Idioti av mannen din å ikke ville flytte.

Greit at du kan finne en vogn som du kan dra opp flere trapper, men kjære deg. vil du virkelig det? Tenk når du har handelposer og stelelbag i tillegg. Skal du gå flere turer opp og ned da?

Å få barn er en av de beste grunnene til å vurdere å flytte.

Hilsen en som bodde i 5 etg uten heis mens hun gikk gravid, som ikke gjør det lenger, og som kjenner folk som har startet på mindre ambisiøse prosjekter med feks 3.etage, men som også kryper til korset før barnet er 2 år, fordi det er et pes (og ja, de kan plassere vogna nede, eller i bilen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...