Gå til innhold

Noen her som buker MBTsko/balansesko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor, og hjelper det mot "plagene"?

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt det i 4-5 år nå, og er kjempefornøyd!

Har slitt med mye ryggplager (prolapser med påfølgende anspenthet), men har vært ok de siste årene. Om det skyldes skoene eller hva vet jeg ikke, men de er i hvertfall god å gå med :o)

Skrevet

Jeg har en jobb der jeg går og står mye og fikk etterhvert veldig vondt i korsryggen. Etter en måned med mbt så var plagene borte og jeg må si at jeg er kjempefornøyd.

Men man må gå en del i dem for at de skal ha effekt. jeg fikk dem da jeg gikk hjemme en vinter og kunne bare bruke dem inne, det ble altfor lite og jeg mista trua ei stund, men når jeg kunne bruke dem både på jobb og på turer så ble det fart i sakene.

Skrevet

Har aldri hatt noen plager. Er 27 år, men jeg er av den formening av at hvis du skal bevege deg mye rundt på betonggulv eller andre harde gulv ala sykehus, skole osv så MÅ du ha slike sko.

Grunnen er at harde materialer mot føttene over lang tid gir stor belastning for ryggen. Ved hjelp av blant annet MTB sko får du en mer rullering over gangen din slik at ryggen belastes mindre.

Du har jo andre fordeler som bedre blodsirkulering, du tvinges til en rettere holdning og trening i legger og lår i tillegg. (som selvsagt også er bra for rygg og kroppen generelt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...