Gå til innhold

seteleie... håper d snur..


sk

Anbefalte innlegg

Hjelpes, var hos jordmor i dag å da sa hun at d var gode muliheter for seteleie... men mye kan skje enda..

er i uke 29 så jeg håper den lille velger å snu seg til det normale..

 

det er ikke noen krise man måtte bare få lufte hodet for alle tanker og "bekymringer", men det går vel bra denne gangen også.. he he he

 

noen som har erfaring med en normal fødsel kontra setefødsel?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stusset litt på dette jeg ogs,men jordmoren sa jeg kunne ha d i bakhodet.. ble mer sikkert i uke 36, men ble litt stressa.. he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også panikk for dette... er i uke 30 og mini ligger med rumpa godt ned i bekkenet noe h*n har gjort siden uke 24..... hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seteleie her og... Er i uke 28. Var på kontroll i går, og JM sa at det enda var godt med fostervann, så han skulle greie fint å snu seg... Enn så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første snudde seg selv da jeg var kanskje 34-35 uker synes jeg å huske. Det var en skikkelig tørn, jeg trodde jeg skulle falle ut av sengen!

Min ligger i tverrleie, men han får lov å ligge akkurat slik han vil siden han skal hentes ut med KS;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tullete å henge seg opp i leie så tidlig, selv om ungen er i seteleie nå så vil det mest sannsynlig være et annet leie innen kort tid. Som legen min sa til meg: å spørre om leie så tidlig er som å spørre om hvor en gullfisk befinner seg i akvariet. Dvs. det endres hele tiden. Men når det er noen uker igjen til fødsel vil de kontrollere event med UL for å se om det blir snakk om KS eller setefødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med setefødsel her, men jeg må også få lov til å kommentere at det var rart sagt av jordmoren din.

Var på kontroll hos jordmor i uke 28 og da kjente hun at babyen lå med hodet godt ned i bekkenet.

Ved ul i går, uke 32, viste det seg at babyen satt med rompa ned.

Var ikke noe å bekymre seg for, fikk jeg beskjed om.

Som regel snur de seg selv når de er klare for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke bekymret meg nevneverdig ennå altså. Er 29 uker på vei og opplevde senest i dag at den ene tvillingen snudde seg. I forrige uke turnet den andre tvillingen rundt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pussig...jeg var hos jordmor på mandag og hadde akkurat samme opplevelse som deg. Jeg er oxo i uke 29, og har visst en stund at snuppa i magen ligger med rumpa godt plassert nede i bekkenet. Men jeg har ikke bekymret meg for dette i det hele tatt, da jeg trodde det var altfor tidlig. Men da jeg kom til jordmor på mandag begynte hun og trøste meg veldig, og forklarte og bortforklarte osv. fordi babyen ligger i seteleie... Da begynte jeg jo å tenke på dette selvsagt... Hun fortalte at det var mye vanligere at de da ble tatt med KS...og la ut om at det KAN jo hende at hun snur seg i tide osv.... og at det sannsynligvis da ble en ekstra UL når det nærmer seg uke 36.

 

Men men... blir det seteleie så går det vel det også! Ut skal hun iallefall, og SOM vi gleder oss! =)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja en får litt ekstra å tenke på.men som du sier, ut skal de uansett ;) men det er såppas mye aktiviet at jeg trur nok d ordner seg ;)

masse lykke til uanett.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...