Gå til innhold

Gjør det vondt å bli strippet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på overtids kontroll nå kl 13.15 er 8 dager over termin. Spent på om jordmor vil strippe meg og om det evt gjør veldig vondt.

Uansett så er jeg klar for å prøve det meste! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble tøyd fra 1 til 4 cm i forbindelse med forrige fødsel. Kjentes litt ut som menssmerter. Men da var jeg skikkelig moden og 12 dager over termin.

Om jeg er moden blir jeg strippet neste torsdag. Er litt mer spent på det, ja!

Kan tenke meg at det kommer litt an på hvor grundig jordmoren går til verks også...

Skrevet

Hun kan få gjøre hva hun vil bare det hjelper! :D Første mann kom 10 dager før termin og det begynte med plutselig vann avgang. Nå 8 dager på overtid og etter daaaager med maserier er jeg klar for alt.

Mentalt sett har jeg vært på overtid i ukesvis, hehe

Skrevet

Hei, jeg ble strippet med nr 2, en uke på overtid. Ikke vondt i det hele tatt. Ubehagelig ja, men ikke vondt. Opplevde litt mensmurringer etterpå, men skjedde ikke mer enn det. Dagen etter ble jeg satt i gang medtabletter pga lite fostervann. 2,5 timer etter første ri og vannavgang var gutten ute :)

Lykke til!

Skrevet

Da krysser vi fingrene for at hun gjør det som må til ;0) Ikke greit å bli for sliten før fødsel og barseltid heller.

Lykke til i ettermiddag da!

Skrevet

Jeg syns det gjorde drittvondt når jordmor skulle "tøye litt", mest fordi de må så langt inn og derved trykker inn hele knyttneven omtrent. For meg var nok dette som var det verste med fødselen...

Skrevet

Jeg syntes det gjorde temmelig vondt da jeg ble strippet en uke før termin med førstemann. Var ikke moden i det hele tatt.

Ble også strippet dagen før termin med andremann, men da kjente jeg det knapt (var ikke moden da heller).

Skrevet

Hei:=)

Jeg ble strippet på Riksen idag. Var ikke vondt i det hele tatt. Jeg hadde 3 cm åpning ifra før og var moden. Men hun sa det var endel tykt slim opp i der.. Hun tøyde meg til 4 cm.

Har etterpå hatt vonde uregelmessige rier. Det har kommet masse blodig og hvitt slim.

Nå håper jeg bare at det tar seg opp og blir regelmessig.

Jeg har 1 uke til termin og er skikkelig lei. Dette er mitt 3 svangerskap og mitt lengste.

Nr 1 kom i uke 34+4 (som jeg ikke ville ha ønsket)

Nr 2 kom i uke 38+4.

Lykke til:=)

Skrevet

Kommer an på hvor hardt de "røsker" i det! Når jm jeg gikk til fast gjorde det så var det bare litt ubehagelig. Når spesialisten på sykehuset gjorde det på overtidskontrollen så var det så sykt vondt at jeg hylte og slet med å sitte i bilen på veien hjem etterpå.

Har ikke lyst å gjøre dette frivillig igjen. Så denne gang håper jeg å slippe denne strippinga. Hadde heller ingen effekt¨.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...