Gå til innhold

Gutten min på 1,5 år kan "telle"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke han egentlig har tallforståelse, men han vet i hvertfall hvilke tall som kommer etter hverandre fram til 10. Hvis jeg sier "en, to" sier han "tre", osv, hele veien opp til 10. Er egentlig litt usikker på hvor han har lært dette, har aldri gått inn for å lære han dette bevisst men det hender kanskje jeg teller med ham av og til.

Er dette helt uvanlig, eller mer vanlig enn jeg tror?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna lærer dem det vi setter oss fore å lære dem. Første skritt er jo å kunne tallene i rekkefølge. Neste skritt er å kunne bruke det til noe.

Jeg er ganske sikker på at datteren min kunne det på den alderen sammen med et par hundre andre ord.

Hun er litt tidlig ute, men har vært stimulert av mange voksenpersoner i hennes nære omgivelser hele tiden.

Skrevet

Min teller stadig vekk, men han kan ikke rekkefølgen. Han skjønner bare at ordene har noe med mengde å gjøre. Jeg tror han har lært det i bhg, vi har ikke talt særlig med han. Vi følger bare opp med tallregler og telling i bøker feks. Veldig søtt, da!

Skrevet

Min datter på 1 1/2 kan telle til 3, når hun skal hoppe ned fra noe eller rutsje;)

Men helt opp til 10 kan hun ikke enda altså...

Skrevet

Ja de er uftattelig søte! :D min jente(anonym over deg igjen) skulle gå ned trappen idag så sier hun "en,to,to,to,to,tre!" så hopper hun...smelter mammahjerte det<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...