Gå til innhold

hodepine!tegn på svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 40 uker nå. Redd for at hodepine kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, noen som har hatt det og kan si noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykdomstegn

Symptomene opptrer etter 20. svangerskapsuke. Du kan få hevelser og gå opp i vekt mer enn forventet. Mange merker få plager.

Ved legeundersøkelse kan legen påvise at blodtrykket har steget i forhold til tidligere målinger, og det er kommet proteiner i urinen. Du har svangerskapsforgiftning hvis det er proteiner (eggehvitestoffer) i urinen (mer enn bare proteinspor) og blodtrykket er over 140/90 mmHg.

Svangerskapsforgiftning kan forverre seg raskt. Hodepine, synsforstyrrelser, smerter øverst i magen, kvalme og uro er alarmerende symptomer og tyder på truende svangerskapskramper.

Tatt fra lommelegen.no

Skrevet

Jeg utviklet svangerskapsforgiftning sist, og ja hodepine er ett av tegnene, men den skal opptre sammen med høyt blodtrykk og protein i urinen. Gjerne også rask og stor vektøkning og vann i kroppen.

Jeg ble lagt inn på Riksen i uke 37, og barnet ble tatt i uke 38. Bortsatt fra hodepinen, så følte jeg meg ganske bra, og det hele forløp seg udramatisk, selv om flere av legene beskrev tilstanden min som alvorlig.

Skrevet

hodepine kan også være et tegn på at du dikker for lite vann eller at du har for lav jern%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...