Gå til innhold

Dere som har født før termin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dere veldig slanke..? Ei venninne av meg mener at det bare er slanke/trente mennesker som føder før termin, mens "sånne som meg" går over termin.. Er det noe i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte 8 dager før termin og er verken slank eller tykk, sånn egentlig nesten helt passe;)

Skrevet

Jeg har alltid vært slank, men gikk likevel over termin med alle 8.

Skrevet

Fødte sønnen min 14 dager før termin. Er ikke slank nei.

Skrevet

Jeg er langt fra slank (var endel slankere med førstemann, men ikke slank i andres øyne), men nr. 1 kom 10 dager før termin, nr. 2 kom 22 dager før termin og nr. 3 kom 6 dager ETTER termin!!

Skrevet

Mamma er en flis, kjempetynn. Hun ble satt igang med 4 barn (2-3 uker etter termin). Fedme fører til økt risiko for for tidlig fødsel så regner ikke med at venninnen din har rett.

Skrevet

tja... er slank og fødte 3 og 10 dager før termin.

men jeg synes venninna di farer med bullshit.

Skrevet

Er slank fødte henholdvis 14 dager og 4 dager før termin.

Men tror ikke på den teorien gitt, har en syltynn vennine som gikk 13 dager over termin!

Skrevet

Merkelig teori. Jeg er ikke direkte slank, men godt trent - og fødte 13 dager på overtid.

De fleste jeg kjenner som har født før tiden er stort sett slanke men også usunne og røykende. Jeg kunne selvfølgelig fremsatt en teori om at det er derfor, at ungene ikke vil være der inne lengre i et usunt miljø, men den teorien ville vært like på trynet som teorien til venninnen din.

Skrevet

langt fra slank og har født 6, 6 og 4 uker før termin

Skrevet

Jeg har bmi på 27 og fødte 22 dager før termin.

Skrevet

Har venninna di røyka, eller? Dette er absolutt ikke tilfelle!

Skrevet

Helt normal, fødte to uker før. Men har vært like normal og gått to uker over termin.

Jeg har en liten tro på at det har med formen og energinivået å gjøre. Med de to jeg gikk over med, så var jeg i lite aktivitet og hadde mye bekkensmerter.

Med den jeg fødte to uker før med var jeg i super form og var på daglige gåturer.

Skrevet

Jeg er feit og ble igangsatt 10 dager over termin.

Ei på barselgruppa er tynn, og har blitt igangsatt 14 dager over 3 ganger.

Skrevet

Vel -jeg var normalvektig før svangerskap - la på meg 30 kg og fødte 5 uker før tiden..... (var svært syk da...)

Skrevet

Joda, jeg veide 100 kg og fødte i uke 29 :-P

Til vanlig er jeg slank da, 1.75 og under 60 kg, men det har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre. Liten tro på denne teorien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...