Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Hvor gamle er dere, og er dere sammen med siste barnefar? Jeg er 32, fikk første når jeg var 19, fikk to barn med min nåværende, men nå skal vi skilles. Føler meg veldig stigmatisert, var ille nok slik det var før, men tre barn og to fedre. Skal ikke ha flere barn, men føler stigma med å være alene mor med tre barn og ulike fedre. Andre som føler seg litt uglesett i samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Jeg har 2 barn med to forskjellige. Min første fikk jeg da jeg var 19, og hun jeg har nå har jeg fått med min nåværende mann, vi venter en til i slutten av desember. Hender jeg får slengt i trynet det at jeg har 2 barn med 2 forskjellige ja,,
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Det er mange av oss :-) Vi var en gjengs som fik kontakt når vi alle var alene, og vi har fremdeles kontakt ennå. Det er veldig greit å ha et slikt nettverk, da vi er i situasjoner og får utfordringer andre småbarnsfamilier ikke får.
Ugl@ Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Jeg var også 19år da jeg fikk første som jeg var alene med i flere år, er 32år nå og har to barn til med min nåværende mann. Ingen planer om å skilles fra mannen, men kjenner de som har vært i dine sko, sånt kan skje alle så man skal aldri dømme er min mening. Det jeg vet er at jeg aldri ville fått barn med mann nr 3 i hvertfall, der går min grense selv om jeg ikke dømmer andre som velger å få barn med mann nr 3, folk må selv velge sine liv og antall forhold og barn så lenge de greier å ta vare på barna sine.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 Jeg er sammen med bf nummer to, og har bare et barn fra før. Jeg føler at noen gamle i slekta til min forlovede, ser på meg som en tøyta med lausungen. At jeg ikke er god nok, uten at de sier noe, men merker jeg får en litt kald skulder. Men hans nærmeste er veldig koselige og inkluderende, og da kan gamme tante og bestemora tenke som de vil. Føler meg ikke veldig stigmatisert sånn ellers, men mulig det hadde vært annerledes om det ble slutt mellom oss. Jeg er ung enda, men jeg vil at ungene mine skal være skikkelige søsken, og tette i alder. Vi holder på å prøve på nummer to, eller nummer tre om du vil nå, går det greit har jeg tre barn når jeg bare er 23 år :-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Fordi om man er voksen og egentlig vet bedre er det vanskelig å akseptere. Jeg er også i din situasjon, men står for mine valg.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Har tre barn med to ulike fedre.Er ikke sammen med noen av dem nå. Har slitt med å godta at livet ble sånn, men føler ikke at andre har sett rart på meg.Mulig folk snakker bak ryggen på meg, men jeg klarer å fokusere på at jeg har tre skjønne barn, og driter i hva folk eventuelt mener. Er ikke alltid det er noe bedre å vokse opp i en kjernefamilie, det viktigste er at barna har foreldre som er glade i dem og tar godt vare på dem. Så folk få feie for egen dør!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 Takk for gode svar :-) Bare litt tanker om fremtiden, livet blir snudd på hode og snart er separasjonen et faktum. Men vi er sikkert flere i samme båt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #9 Skrevet 25. april 2011 Jeg har bare 1 barn, som jeg er alenemor for, og syns at det er mer enn vanlig at kvinner og menn har barn med flere partnere. Det er absolutt ikke uvanlig i 2011 og det er en skam at man skal bli dømt for å ha satt barn til verden.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #10 Skrevet 25. april 2011 Jeg har et barn fra før, og en med mannen min. Fikk første når jeg var 19 og dum, og fikk barn med en idiot av en mann. Nå har jeg verdens beste mann, vi er gift, og kommer nok ikke til å skilles. Men, skal aldri si aldri Jeg kjenner ei som knaptnok har blitt 27, men venter nå barn nr 4 med mann nr 3. Jeg må si at vi har våre tanker om det...(Men det er gennerellt fordi hun er et susehuet, det har ikke noe med antall barn å gjøre...)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #11 Skrevet 26. april 2011 Min tippoldemor fikk i begynnelsen på 1900 tallet 3 barn med 2 forskjellige menn UTEN å være gift, men alikevel hadde hun respekt i den lille bygda hun bodde i. (Da hun gikk gravid med nr 1, min oldemor, så fikk hun avskjed på grått papir fra barnefarens familie, hun kom ikke i fra et finere nok hjem/stor nok gård, så hun var ikke velkommen i familien...de ville beholde babyen, men hun var ikke velkommen... men babyen fikk de ikke.) Nå er det litt mer normalt med forskjellige fedre..men jeg synes det er tåpelig å dømme en person ut fra det. En fortjener ikke å bli sett ned på av den grunn, er ei heller en dårligere person av den grunn..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #12 Skrevet 26. april 2011 jepp.. jeg er 23 og har 2 barn med 2 menn.. er ikke sammen med noen av de.. dum situasjon, men sånn er det barna har det fint og livet går videre
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #13 Skrevet 26. april 2011 Det føler jeg også.. Jeg har to barn med min eksmann, så har jeg to barn med min nåværende samboer. Han hadde ingen barn da vi ble kjent, så det er liksom greit når jeg "ofret" meg for å gi han to barn... (føler nesten jeg må forklare meg.... jeg er 34 år, og fikk første når jeg var 22
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #14 Skrevet 26. april 2011 Jeg venter barn med mann nr. 2. Min eldste er 12 år. Jeg føler meg overhodet ikke stigmatisert. Det er ganske vanlig å ha vært gjennom samlivsbrudd/skilsmisse med barn i dag, det ser jeg på min omgangskrets. Har aldri hørt en negativ kommentar om at jeg venter barn med en annen enn barnefar, men det kan jo være fordi det har gått så mange år. Jeg føler vel selv at jeg ikke har så høye tanker om de som får tette barn med flere fedre.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #15 Skrevet 26. april 2011 Min oldemor var nok også et spesielt tilfelle. Hun fikk sitt første barn som ung, og ble etterhvert kjent med min oldefar, som allerede var skilt etter at kona stakk av etter kun ett år. Da satt min oldemor og min oldefar der og fikk ikke gifte seg. Etter hvert fikk de vel trumfet igjennom giftermål etter at de var samboere i flere år og fikk en sønn.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #16 Skrevet 26. april 2011 Det kommer helt an på situasjonen! Det er stor forskjell på feks tre barn med to forskjellige fedre der mor av en eller annen grunn er alene men har hatt seriøse og lange forhold, og på en med åpenbar dårlig dømmekraft og flere tette barn med forskjellige fedre. Sistnevnte ville jeg nok kikket skjevt på, førstnevnte ikke. Hvis du ikke i utgangspunktet kan tenke deg et liv med vedkommende bør du bruke prevansjon. Går du i samme fella flere ganger, ja da er det ikke rart folk tenker sitt.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #17 Skrevet 26. april 2011 Min samboer venter nå sitt tredje barn med den tredje dama (meg). Tror ikke han har fått noen kommentarer slengt i ansiktet,men hva folk sier ellers er umulig å si. Det er vel egentlig jeg som erter han mest siden han har så mange mødre og ta vare på. Hehehe
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #18 Skrevet 26. april 2011 10:59, fy fader den dealen hadde jeg aldri gått inn i! Hatten av.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #19 Skrevet 26. april 2011 29 år jeg, singel og 3 barn med 3 forskjellige fedre! ikke noe å rope hurra over, men barna har det supert og jeg er fornøyd med livet mitt:) det er vel det som teller?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #21 Skrevet 26. april 2011 29 år, 3 barn med 2 menn.. Føler meg litt uglesett.. men slik er det nå bare en gang.. Går så som så med min husbond.. men skal jobbe hardt for å få det til å fungere.. selv om jeg MANGE GANGER tenker at jeg har det enklere alene..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #22 Skrevet 26. april 2011 Jeg fikk første to når jeg var 19 og 22, så gikk vi fra hverandre, og jeg traff en som også hadde to barn fra før. vi har en i sammen. Han ble født når jeg var 32. For å gjøre det til en skikkelig storfamilie med mine og dine osv så har både min eks og hans eks også fått barn etter bruddene. Har aldri fått noen kommentarer på at jeg har to fedre til barna mine. Det kan jo selvsagt være fordi jeg var sammen med bf 1 i 12 år, og har vært sammen med bf2 i 5 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå