Gå til innhold

Hva gjør svigermor som du IKKE liker ?

Anbefalte innlegg

Svigermor er bare god, og prøver nesten litt for hardt å gjøre alle til lags. Legger jeg frem klær til ungene som tilfeldigvis er vrengt etter vask, kan hun finne på å ta dem på vrange fordi hun tror jeg har ment det sånn. Huff, jeg bryr meg på ingen måte om hva hun gjør fordi jeg stoler på at hun kan morsrollen minst like godt som meg, pluss at hun jobber i bhg. Men hun er sånn med alle.

Det som irriterer meg litt der i huset , er at de bruker mikrobølgeovnen til alle måltider. Brød skal alltid tines i mikroen, i stedet for å ta det ut fra frysen litt før frokost.

Kjøper de ferskt brød en dag, blir dette fryst - for så å ta opp frossent rett etterpå og hive det i mikroen.

Ferskt pølsebrød f eks, blir lagt på kjøl - og er derfor så tørt at det er uspiselig.

Småting som jeg klarer bite i meg ja.

Svigerfar er en HELT annen historie.

Fortsetter under...

Min svigermor er absolutt overkommelig i forhold til mange andre jeg leser om her...

Men dette irriterer meg:

-Forskjellsbehandler barn og barnebarn veeeldig mye, samtidig som hun kritiserer sin egen mor for å forskjellsbehandle henne og broren hennes...

-Sover halve dagen når vi er på besøk og engasjerer seg generelt lite i våre barn. Barnebarn er mest stas på bilder og som skryteobjekt til venner, ikke i levende live.

-Gjentar de samme trivielle, uniteressante tingene hundre ganger hver dag. Har null interesse for andres liv.

-Er ekstremt konfliktsky, sier aldri sin ærlige mening høyt, men går heller og surmuler eller baksnakker i ettertid.

21.55 her.

Må bare legge til at hun og svigerfar forventer at vi skal reise til de flere ganger i året, vi bor i en annen landsdel, mens mannen min som har bodd her vi bor nå i over 10 år har kun fått besøk av foreldrene 3 ganger på de årene. Den ene gangen betalte vi faktisk for at de skulle komme.

Så da blir jeg ganske irritert når de surker over at vi ikke er lenge nok på besøk hos de når vi er der. Hun klarte faktisk å si at hun syntes det var feil at vi var lengere (snakk om 2 dager) på besøk hos min familie som også bor langt unna oss. De bor hvertfall på en plass der det går ann å finne på ting. Det gjør vi aldri hos svigers. Der er de vant til å bare sitte å se på tv, selvsagt på programmer jeg har null interesse for, og det gidder jeg ikke. Så jeg har ikke vært hos svigers på en god stund (ca. 16 mnder). Delvis fordi de gangene mannen drar dit (høytider), så har jeg jobb (jobber turnus), og det passer meg utmerket.

Annonse

jeg har verdens beste svigermor og har absolutt ingen verdens ting å klage på.hun er som min mor og svigerfar er mer pappa for meg enn min egen far(mer interessert i meg,hva jeg synes, hvordan jeg har det osv)

jeg elsker de over alt på jord og gleder meg villt til de kommer og skal bo hos oss i 3 uker i sommer!

det er en negativ ting med de: de bor så inni helvettes kangt unna... på den andre siden av jorda desverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...